زاهدان؛

اتباع افغانی در برخی مشاغل خاص سیستان و بلوچستان ساماندهی می شوند

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان گفت: اتباع افغانستانی در برخی مشاغل خاص در سیستان و بلوچستان ساماندهی می‌شوند.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران زاهدان.، مهرداد جهاندیده افزود: به استناد بند (ج) ماده 11 قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت مبنی بر اعمال جریمه به میزان پنج برابر حداقل دستمزد روزانه برای کارفرمایان متخلف که اقدام به به کارگیری اتباع خارجی فاقد مجوز اشتغال می‌کنند، تعیین‌شده است.

وی با تأکید بر پرهیز کارفرمایان از هرگونه به‌کارگیری و اشتغال غیرمجاز اتباع خارجی ادامه داد: با توجه به مصوبه شورای عالی کار مبنی بر تعیین حداقل دستمزد روزانه به مبلغ 237 هزار و 475 ریال در سال 1394، مبلغ جریمه بابت هر روز اشتغال غیرمجاز اتباع خارجی در سال‌جاری، پنج برابر حداقل دستمزد روزانه، معادل 118 هزار و 375 ریال، تعیین و در صورت تکرار تخلف این جریمه دو برابر خواهد شد.

وی با بیان اینکه فلسفه ایجاد دفاتر کفالت، اقامت و اشتغال اتباع خارجی (افغانی) در مشاغل خاص سخت و زیان‌آور به‌منظور تحقق اهداف راهبردی، ساماندهی اتباع افغانی مبتنی بر قانونمند کردن ورود، اقامت و اشتغال آنان است، افزود: تا زمان تأسیس دفتر کفالت در استان، این اداره‌کل وظیفه انجام اقدامات لازم را برای ساماندهی اشتغال اتباع افغانی بر عهده دارد.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.