معاون رئیس سازمان و مدیر جهادکشاورزی شهرستان ویژه مراغه گفت: در سال زراعی جاری حدود 50 هزار تن گندم از اراضی این شهرستان برداشت می شود.

برداشت 50 هزار تن گندم در شهرستان مراغهبه گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران از تبریز ،نریمانی در حاشیه بازدید مهندس عباس کشاورز از مزارع نمونه گندم در شهرستان مراغه با بیان این مطلب افزود: در سال زراعی جاری 35 هزار و 200 هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان زیر کشت گندم رفته است.

وی اظهار کرد: از این میزان اراضی 33 هزار هکتار زیرکشت گندم دیم و 2 هزار و 200 هکتار زیرکشت گندم آبی است.

معاون رئیس سازمان و مدیر جهادکشاورزی شهرستان ویژه مراغه با اشاره به اینکه متوسط تولید گندم در مزراع این شهرستان حدود یک هزار و 500 کیلوگرم است، ادامه داد: هم اکنون آموزش های لازم به کارشناسان این شهرستان برای کنترل برداشت این محصول در حال انجام است تا در زمان برداشت هدر رفت به کمترین مزان برسد.

نریمانی خاطرنشان کرد: در سال زراعی جاری حدود 10 هکتار اراضی این شهرستان به عنوان مزارع الگویی کاشت و 10 هکتار نیز الگویی تغذیه گیاهی زیرکشت گندم رفته که این میزان مزارع توسط کارشناسان موسسه تحقیقات دیم و جهاد کشاورزی مورد ارزیابی تحقیقاتی قرار می گیرد.

وی اظهار کرد: در راستای اجرای طرح افزایش تولید گندم و با توجه به شرایط مساعد جوی و استقبال کشاورزان گندم کار این شهرستان، تمامی زمین های پیش بینی شده برای کشت این محصول راهبردی، زیر کشت رفته بود.
 
انتهای پیام/ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.