گرگان؛

راه اندازی قطار مسافری گرگان به اینچه برون تا پیش از پایان ماه مبارک رمضان

مدیرکل راه آهن شمال شرق کشور از راه اندازی قطار مسافری گرگان به اینچه برون تا پیش از پایان ماه مبارک رمضان خبر داد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران؛  محمدرضا قربانی گفت:استاندار گلستان دستور واگذاری زمین۱۴۰۰ هکتاری ایستگاه اینچه برون را صادر کرده و ما به دنبال آن هستیم که سازوکارهای اجرایی واگذاری زمین آماده شود و هرچه سریعتر به تهران ارسال شود.
 
وی  اظهار کرد: استاندار گلستان و معاون امور مسافری راه آهن کشوردر خصوص راه اندازی قطار مسافری موافقت کردند که  قرار شد از این به بعد قطار مسافری محلی بین گرگان و اینچه برون استفاده شود.

مدیرکل راه آهن شمال شرق کشور گفت: این قطارمسافری در صورت راه اندازی ظرفیت جایجایی ۳۰۰ مسافر را دارد که این ظرفیت با توجه به مطالعات میدانی ودرخواست های مردمی، می تواند افزایش پیدا کند.

قربانی در ادامه  تصریح کرد: با افتتاح راه آهن اینچه برون در حال حاضر برخی از بازرگانان و صادرکنندگان در حال انجام مبادلات با کشورهای همسایه هستند که هم اکنون ۸ دستگاه از واگن ها در حال مبادله به راه آهن اینچه برون و راه آهن ترکمنستان هستند و ۳۷ دستگاه از این واگن ها دیروز از کشور خارج شد.

مدیرکل راه آهن شمال شرق کشورگفت: ظرفیت محور راه آهن اینچه برون سالیانه ۳ میلیون و ۲۰۰ تن می باشد که در حال حاضر امضای قرارداد سالیانه ۳۰۰ هزار تن واردات باررا با کشورهای همسایه بسته ایم.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.