مسئول گنجينۀ صدف و آبزيان موزۀ آستان قدس رضوي گفت : گنجينۀ صدف و آبزيان دریایی موزۀ آستان قدس رضوي، با نمايش موجودات و جانوران متنوع و گوناگون اقيانوس‎ها و درياهاي مختلف جهان يكي از جذاب‎ترين و ديدني‌ترين گنجينه‎های موزه حرم رضوی است.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران؛ جمشید امیریان مقدم افزود : درحال حاضر، تعداد موجودات دريايي تاكسيدرمي در مخزن و گنجينۀ آبزیان حرم رضوي به بيش از 3000 قطعه ميرسد که در گنجينۀ صدف و آبزيان موزۀ آستان قدس رضوي، 300 قطعه از شگفت‌انگیزترین موجودات دریایی که به صورت خشک‌شده نگهداری می‌شوند، توجه خیل عظیمی از علاقمندان را به خود جلب کرده است.

وی گفت : در اين گنجينۀ ديدني، موجوداتي همچون ماهي فوگل، سفره‌ماهي، گربه‌ماهي، مارماهي، انواع كوسه ‌ماهي، لابستر، مادرميگو، لاك‌پشت، حلزون، اسفنج وجود دارد كه از نظرعلمي، زيستشناسي و توريستي بسيار مورد توجه است.

این مسئول افزود : بیش از دو هزار و پانصد قطعه صدف و حلزون دریایی را يك مجموعه‌ دار شيعه اهل كشور سوريه به گنجينه اهداء كرده و بقيه را نيزغواصان و مجموعه‌داران كشورمان از سراسر نقاط ايران بویژه خطۀ جنوب به این موزه اهداء نموده‌اند.

گفتنی است کوسه‌ماهی در ابعاد یک متر و 30 سانتیمتر اهدایی «عبدالله میرشکاری» از بندر بوشهر و ماهی مومیایی‌شدۀ «شیطان دریا»، از جالب‌ترین اشیائ به نمایش‌درآمده در این گنجنیه است.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.