فرماندار شهرستان اهر، اختصاص بودجه های بیشتر جهت ساماندهی حاشیه شهرها را ضروری دانست.

ضرورت اختصاص بودجه های بیشتر جهت ساماندهی حاشیه شهرهابه گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران از تبریز، سید محمد عابدی، در جلسه کارگروه تخصصی امور اجتماعی و فرهنگی شهرستان اهر گفت: بیشترین ساکنان شهرها را حاشیه نشینی تشکیل می دهد که باید جهت ساماندهی در بخش های مختلف و ایجاد امکانات و به خصوص در زمینه فرهنگی در اینگونه مناطق بودجه های بیشتری باید اختصاص یابد.

وی ضمن تأکید بر توجه بیشتر به مسایل فرهنگی  در حاشیه شهر اهر گفت: از اداراتی که با امور فرهنگی سروکار دارند انتظار داریم راه اندازی اماکن فرهنگی و اجرای برنامه های فرهنگی را به حاشیه شهر اهر نیز گسیل کنند تا ساکنان این مناطق نیز از آنها بهره مند شوند.

فرماندار شهرستان اهر افزود: به علت مهاجرت های بی رویه شاهد گسترش حاشیه نشینی در اطراف شهرهای کشورمان هستیم که اگر به فرهنگ این مناطق توجه نشود شاید مشکلاتی به وجود آید که جبران ناپذیر باشد.

وی گفت: کشورمان از ظرفیت بالای فرهنگی برخوردار است اما مشکلاتی هم در این حوزه وجود دارد که از کارشناسان و محققان حوزه فرهنگی انتظار داریم با بررسی علل این مشکلات برای حل آنها ارائه طریق نمایند.

فرماندار شهرستان اهر همچنین با تأکید بر تسهیل در امر ازدواج و جلوگیری از طلاق در جامعه گفت: متأسفانه به علت سخت گیری ها جوانان به از دواج تمایل کمتری دارند و کسانی هم که تشکیل زندگی داده اند در بعضی مواقع به علت های مختلف از جمله رعایت نکردن حریم ها به سمت طلاق روی می آورند.

وی گفت: برای کاهش طلاق در کشور باید خانواده ها و جوانانی که تشکیل خانواده داده اند از عواقب ناشی از طلاق آگاه کرد.

عابدی همچنین خواستار پیگیری و عملیاتی کردن مصوبات از سوی اعضای کارگروه تخصصی امور اجتماعی و فرهنگی شهرستان اهر شد.
 
انتهای پیام/ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.