اردبیل؛

آمار بی سوادی در استان اردبیل بیش از 67 هزار نفر است

معاون نهضت سواد آموزی آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: طبق آخرین سرشماری ها در استان اردبیل بیش از 67 هزار بی سواد در فاصله سنی 10 تا 49 سال شناسایی شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران از اردبیل؛ دیوان اکبری فرد افزود: طبق مصوبه هیئت دولت از اسفند ماه سال گذشته تشویق و ترغیب افراد بی سواد آغاز شده و از سال آینده نیز محدودیت های سواد آموزی بی سوادان در سطح استان برداشته میشود که امیدواریم با اعمال این برنامه شاهد کاهش تعداد افراد بی سواد در استان باشیم.

وی گفت: نهضت سواد آموزی استان برای افرادی که اقدام به فراگیری سواد کرده اند و موفق به کسب مدرک از نهضت سواد آموزی شده اند 120 هزار تومان و برای کسانی که به صورت خود آموز با نظارت دقیق نهضت با سواد شده اند 600 هزار تومان پاداش در نظر گرفته ایم.

اکبری فرد با اشاره به همکاری نهضت سوادآموزی با دیگر سازمان ها گفت: بیشترین همکاری نهضت سواد آموزی با کمیته امداد استان بوده است به طوری که در سال گذشته 800 نفر از مددجویان این کمیته با معرفی این نهاد با سواد شدند.

معاون نهضت سواد آموزی آموزش و پرورش استان اضافه کرد: برنامه‌های متنوعی در الویت اجرا قرار دارند که قرار است از اول مهر ماه نسبت به اجرای آنها اقدام شود و ما انتظار داریم مسئولان در خصوص این برنامه‌ها همکاری لازم را داشته باشند تا بتوانیم رتبه برتر کشور را در سواد آموزی به خود اختصاص دهیم.

انتهای پیام/ز

برچسب ها: اردبیل ، آمار ، بیسوادی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.