رییس ستاد هماهنگی شورایاری های شهر تهران با اشاره به اینکه از تاریخ21 تا 23 خردادماه به مدت سه روز انتخابات هیات رئیسه شورایاری ها برگزار شد، اعلام کرد: در حال حاضر هیات رئیسه 301 محله انتخاب شده اند.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران،مرتضی طلایی با بیان اینکه در حال حاضر از 354 محله شهر تهران، تنها هیات رئیسه 53 محله به حد نصاب نرسیده است، در این باره اظهار کرد: طی روزهای آینده با برگزاری دوباره موضوع انتخاب هیات رئیسه ، کار مربوط به شورایاری ها به اتمام می رسد و مرحله تکمیلی کار که دعوت از نهادهای محلی است، دنبال می شود.

رییس ستاد هماهنگی شورایاری های شورای اسلامی شهر تهران افزود: حدنصاب تعیین هیات رئیسه در شورایاری ها دو سوم آراء است تا جلسات شورایاری تشکیل شود و انتخاب هیات رئیسه با حداکثر آراء انتخاب می شوند.

وی همچین درباره تعداد اعضای هیات رئیسه شورایاری ها گفت: هیات رئیسه شورایاری ها 4 نفر هستند که شامل دبیر، جانشین دبیر، منشی و رابط اطلاع رسانی می شوند.

طلایی افزود: همکاری و مشارکت نهادهای محلی با هیات رئیسه شورایاری ها و شکل گیری هیات امناء از موضوعات آتی است که در فاز اجرایی موضوع شورایاری ها دنبال می کنیم تا بدین ترتیب هر چه سریعتر و در حداقل زمان ممکن هیات امنا رسمیت پیدا کند.

نایب رییس شورای اسلامی شهر تهران همچنین اعلام کرد: در هیات امنا، یک هیات رئیسه سه نفره تعیین می شود که دبیر محله ، دبیر هیات امناء نیز محسوب می شود که یک جانشین و یک منشی خواهند داشت. به طوری که این مجموعه در قالب چهار کارگروه فرهنگی و اجتماعی ، عمران و شهرسازی ، کارگروه سلامت و محیط زیست و حمل و نقل و ترافیک فعالیت می کنند.

وی تاکید کرد: همزمان با رسمت یافتن هیات امناء ، مدیران محلات هم انتخاب خواهند شد و این پروسه به انجام می رسد.   

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار