سران قبایل و نیروهای بسیج مردمی استان انبار بر همکاری با نیروهای امنیتی و ارتش عراق برای پاکسازی هرچه سریعتر این استان از عناصر داعش تاکید کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران؛ شبکه تلویزیونی الحره گزارش داد: حضور فرزندان قبایل انبار برای نام نویسی در نیروهای بسیج مردمی برای جنگ با گروه داعش همچنان ادامه دارد.

این در حالی است که تازه ترین خبرهای از جشن فارغ التحصیلی پانصد نیروی بسیج مردمی قبایل انبار در پادگان «التقدم» در منطقه الحبانیه حکایت دارد. از این رو شمار نیروهای دواطلب قبایل استان انبار تاکنون به چهار هزار نفر رسیده است.

 گزارشگر الحره گفت: قرار است از نیروهای بسیج مردمی قبایل استان انبار که به تازگی آموزش های نظامی را فرا گرفته اند در یگان های رزمی نظامی و امنیتی برای آزاد سازی مناطق خودشان به خدمت گرفته شوند. 

هیات نیروهای بسیج مردمی کمیته ویژه ای را برای پذیرش داوطلبان جدید تشکیل داد و برای نیروهای سابق حقوق و مزایا در نظر گرفت.

سرلشکر قاسم المحمدی، فرمانده عملیات انبار در این باره گفت، امروز جشن فارغ التحصیلی پانصد نفر از نیروهای بسیج مردمی قبایل استان انبار برگزار شد. این نیروهای فرزندان قبایل شهر رمادی هستند و به نام «گردان رمادی یک» شناخته می شود.

وی افزود: این نیروها به سرعت آموزش دیدند و با سلاح های مختلف کار کردند. این نیروهای بزودی با نیروهای امنیتی دیگر برای پاکسازی شهر رمادی و دیگر مناطق ادغام خواهند شد. 

حمید الشطی، معاون اجرایی نیروهای بسیج مردمی در این باره گفت: همه نیروهای بسیج مردمی از حقوق و مزایا برخوردارند. آنها به طور ماهیانه حقوق دریافت خواهند کرد.

وی افزود: با نیروهای بسیج مردمی در مسائل درمانی و اگر شهید شوند بدون هرگونه تفاوت با آنها مانند دیگر نیروهای مسلح عراقی رفتار خواهند شد. 

 در ادامه این گزارش آمده است، سران قبایل انبار بر داوطلب شدن و پیوستن فرزندانشان به نیروهای بسیج مردمی تاکید کردند. همچنین نیروهای بسیج مردمی بر مشارکت در پاکسازی مناطق خود از عناصر داعش در کنار ارتش عراق تاکید کردند.

محمود زبار یکی از سران قبیله الفهداوی در این باره گفت: فرزندان ما به نیروهای بسیج مردمی پیوستند و امروز شاهد فارغ التحصیلی آنها هستیم. ما امیدواریم دولت عراق ما را برای جنگ با داعش مجهز کند. 

همچنین محمود السرحان یکی از سران قبیله الفهداوی استان الانبار گفت، ما با نیروهای امنیتی، حمایت مرجعیت دینی و نیروهای مردمی استان الانبار را پاکسازی خواهیم کرد.

وی افزود: فتوای مرجعیت دینی (فتوای آیت الله سیستانی در خصوص جهاد کفایی) به مسئله بسیج نیروها برای پاکسازی استان انبار کمک زیادی کرد.

یک نیروهای بسیج مردمی انبار گفت: ما چند دوره ویژه نظامی را به پایان رساندیم. ما آموزش های پیشرفته ای را فرا گرفتیم. ما هم اکنون آماده ورود به جنگ با داعش در کنار نیروهای امنیتی عراق هستیم.

صهیب الراوی استاندار انبار گفت: این استان به علت گسترش عملیات نظامی بیشترین آمار آوارگان را به خود اختصاص داده است. افزایش عملیات تروریستی در استان انبار نیازمند همکاری همه کشورهای جهان برای کاهش رنج و مشکلات مردم این استان است.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار