به گزارش حوزه
راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،سید حسن موسوینژاد اظهار داشت: در افزایش سرعت نیازمند برنامهریزی و سرمایهگذاری در زیرساختها هستیم، سال گذشته در مسیر ریلی تهران ـ مشهد (به عنوان پرترددترین مسیر ریلی کشور) برخی گلوگاهها رفع و سوزنها با تراورس چوبی به تراورس بتنی تبدیل شد، بدین ترتیب سرعت روی سوزن 40 تا 45 کیلومتر افزوده شد و لازم نیست، قطارها سرعت خود را کاهش دهند و این به افزایش بهرهوری میانجامد.
موسوینژاد بیان کرد: سیستم ATC که در روز پایانی اسفند 93 در خطآهن تهران ـ مشهد به بهرهبرداری رسید، دخالت انسان را در کنترل حرکت قطارها کاهش داد و نتیجه آن ارتقای ایمنی و افزایش سرعت است.
وی با اشاره به تکمیل بلاک متحرک در این مسیر ریلی، افزود: بدین ترتیب ظرفیت خط آهن تهران ـ مشهد افزایش مییابد و میتوان فاصله اعزام قطارها را به کمتر از 10 دقیقه کاهش داد؛ با کنترل اتوماتیک موجود، هم افزایش سرعت و هم افزایش ظرفیت در این مسیر خواهیم داشت.
مدیرعامل شرکت حمل و نقل ریلی رجاء اضافه کرد: تکنولوژیهای مذکور در بقیه مسیرهای ریلی هم در دست اجرا است که امیدواریم در سال 94 بخشی از آن به بهرهبرداری برسد.
انتهای پیام/