جوان روس معلول رنج سفر برای شرکت در کنفرانس پزشکان اعصاب برای متقاعد کردن آن‌ها به اجرای جراحی تعویض سر را به جان خریده است تا رویای راه رفتن او واقعیت پیدا کند.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان  گروه علمی،‌ پزشكی باشگاه خبرنگاران، والری spiridonor جوان 30 ساله اهل کشور روسیه که از بدو تولد به بیماری werdnig مبتلا بوده و در اثر ابتلا به آن تمام طول عمر خود فلج بوده عنوان کرده اولین داوطلب برای انجام ماجراجویی جراح ایتالیایی canavero است که بر اساس آن می‌خواهد سر یک فرد را به سر فرد دیگر پیوند بزند.


گفتنی است، در عین حال این جوان عنوان کرده تنها در صورتی ریسک انجام این جراحی را می‌پذیرد که درصد موفقیت آن 99 درصد باشد، چون نمی‌خواهد جان خود را از دست بدهد.

بیماری werdnig به عنوان آتروفی عضلانی نخاعی نیز شناخته می‌شود و می‌تواند سبب مشکل ضعف عضلانی شدید، مشکلات مربوط به حرکت،‌ خوردن، تنفس و بلع فرد شود.


اغلب مبتلایان به این بیماری در سال‌های نوجوانی جان خود را از دست می‌دهند و تنها 10 درصد تا بزرگسالی زنده می‌مانند.

در حال حاضر این جوان به نیویورک ایالات متحده مسافرت کرده تا از نزدیک با جراح خود صحبت و در کنفرانس بین‌المللی جراحان اعصاب در شهر آناپولیس شرکت کند.


جراح ایتالیایی عنوان کرده، ابتدا بدن فرد بیمار به حدود 10 الی 15 درجه سانتی‌گراد زیر صفر آورده و آن گاه رگ‌ها را قطع و پس از جراحی دوباره به هم وصل می‌کند.

این جراح ادعا کرده، روند پیوند رگ‌ها و برقراری جریان خون می‌تواند بین 18 الی 24 ساعت به طول بینجامد.



انجام این جراحی بسیار پرریسک، حرف و حدیث‌های فراوانی را در سطح دنیا به وجود آورده است.




انتهای پیام/
برچسب ها: جراحی ، مغز ، معلولیت ، فلج
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار