رئیس سابق سرویس امنیت عمومی رژیم صهیونیستی اذعان کرد این رژیم به سمت دو ملیتی شدن و از بین رفتن رویای صهیونیسم پیش می رود.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگارانَِِ؛ «یووال دیسکین،» رئیس سابق سازمان اطلاعات و امنیت داخلی رژیم صهیونیستی (شاباک)   در مصاحبه مفصل با پایگاه خبری عبری زبان «والا» تاکید کرد:« اسرائیل به سمت دو ملیتی شدن و از بین رفتن رویای صهیونیسم پیش می رود».

احتمال دارد وی برای کمک به نجات رژیم صهیونیستی وارد عرصه سیاسی شود.

 وی در ادامه طرح سرگرم کردن جوانان فلسطینی به خود را گمراه کننده و خطرناک توصیف کرد و گفت این طرح پیش از همه بر رویای صهیونیسم سرپوش می گذارد. 

دیسکین همانند مقامات امنیتی پیشین رژیم صهیونیستی درباره تداوم سیاست حفظ وضع کنونی هشدار داد و گفت این امر می تواند وجهه کابینه را تغییر دهد.

رئیس سابق شاباک با اشاره به حاکم شدن فضای ناامیدی میان فلسطینی ها درباره خطر ناشی از این تحول، هشدار داد و گفت تلاش «محمود عباس» برای بین المللی کردن نزاع (با رژیم صهیونیستی) نشان دهنده ناامیدی وی از مذاکرات است.

دیسکین حل و فصل بحران فلسطین و تل آویو را بدون دخالت خارجی غیرممکن دانست و گفت:« راه حل بحران، حل و فصل منطقه ای با حضور کشورهای عربی و جامعه جهانی است.»

 وی در عین حال طرح صلح کشورهای عربی را نادیده گرفت. از نظر دیسکین حل و فصل نزاع ظرف چند ماه یا سال امکان پذیر نیست.

وی در بخش دیگری از این مصاحبه گفت: به عنوان رئیس «شاباک» با گفت و گو با جنبش حماس موافق بوده است؛ زیرا گشودن کانال های ارتباطی و تبادل پیام ها امری ضروری است؛ اما رسیدن به صلح با حماس را بعید می داند.

 وی افزود «اگر حماس در غزه نبود، خوشحال می شدم. ما بارها فرصت داشتیم حکومتش را برچینیم. به نظر من ما باید به شرط داشتن جایگزین این کار را می کردیم و اگر حماس آرامش را برهم بزند، احتمال دارد به این اقدام نیاز پیدا کنیم».



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار