به گزارش خبرنگارگروه استانهای باشگاه خبرنگاران از اصفهان، "حمیدرضا زارعیان" گفت: مسابقات علمی و عملی هنرجویان کاردانش و فنی و حرفه ای با هدف شناسایی و کشف توانمندیهای دانش آموزان و معرفی ظرفیتهای هنرستانها برگزار می شود.
وی اظهار داشت: در سیزدهمین جشنواره مهارتهای هنری شاخه كاردانش "نرگس گراوند" و " زهرا حسامی نیاسر" در رشته معرق كاری چوب با کسب رتبه اول در استان اصفهان به مرحله کشوری این مسابقات راه پیدا کرد.
به گفته وی، "محمد عطایی فر" نیز در رشته طلا و جواهر سازی و کسب رتبه اول استانی در تابستان در مسابقات مرحله كشوری شرکت خواهد کرد.
وی افزود: "فاطمه ماشااله زاده" در رشته نقاشی و "شهره صادقی ونی" در رشته گرافیك شانزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی حائز رتبه اول استان اصفهان شده و به مرحله كشوری راه پیدا كردند.
وی نقش هنرستانهای فني و حرفه اي را در كارآفريني و اشتغال مهم برشمرد و تصريح كرد: در صورت توسعه
هنرستان های فنی و حرفه ای و کاردانش و تربیت نیروی متخصص برای بازار کار،بخش مهمي از مشكل اشتغال برطرف خواهد شد.
در سال جاری حدود دو هزار و 876 دانشآموز کاشانی در 21هنرستان کاردانش و فنی حرفهای شاغل به تحصیل در 63 رشته علمی و مهارتی بودند.
کارشناس فنی و حرفه ای مدیریت آموزش و پرورش کاشان از راهیابی پنج نفر از هنرجویان این شهرستان به مرحله کشوری جشنواره علمی و عملی هنرستانها خبر داد.
"حمیدرضا زارعیان" گفت: مسابقات علمی و عملی هنرجویان کاردانش و فنی و حرفه ای با هدف شناسایی و کشف توانمندیهای دانش آموزان و معرفی ظرفیتهای هنرستانها برگزار می شود.
وی اظهار داشت: در سیزدهمین جشنواره مهارتهای هنری شاخه كاردانش "نرگس گراوند" و " زهرا حسامی نیاسر" در رشته معرق كاری چوب با کسب رتبه اول در استان اصفهان به مرحله کشوری این مسابقات راه پیدا کرد.
به گفته وی، "محمد عطایی فر" نیز در رشته طلا و جواهر سازی و کسب رتبه اول استانی در تابستان در مسابقات مرحله كشوری شرکت خواهد کرد.
وی افزود: "فاطمه ماشااله زاده" در رشته نقاشی و "شهره صادقی ونی" در رشته گرافیك شانزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی حائز رتبه اول استان اصفهان شده و به مرحله كشوری راه پیدا كردند.
وی نقش هنرستانهای فني و حرفه اي را در كارآفريني و اشتغال مهم برشمرد و تصريح كرد: در صورت توسعه
هنرستان های فنی و حرفه ای و کاردانش و تربیت نیروی متخصص برای بازار کار،بخش مهمي از مشكل اشتغال برطرف خواهد شد.
وی تاکید کرد: لازمه تحقق سند تحول در نظام آموزشی برای حرکت به سمت خودکفایی و توسعه، توجه ویژه به توسعه هنرستانها شامل استاندارد سازی امکانات، فضا و تجهیزات است چراکه تجهیزات کنونی هنرستان ها متناسب با نیازها نیست.
زارعیان افزود: دانش آموختگان نظام آموزشی در کنار کسب مهارت، باید کارآفرین باشند تا برای خود و دیگران شغل ایجاد کنند که این مهم در هنرستانها تحقق پیدا می کند.
در سال جاری حدود دو هزار و 876 دانشآموز کاشانی در 21هنرستان کاردانش و فنی حرفهای شاغل به تحصیل در 63 رشته علمی و مهارتی بودند.
انتهای پیام/ز