بیشتر پرونده های حقوقی دادگستری شهرستان تفت مربوط به خلع ید، قلع و قمع ساخت و ساز که اکثراً مربوط به اراضی ملی بوده میباشد و مطالبه وجه چک و خسارت و مهریه در رده های بعدی است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران از یزد؛ رییس دادگستری شهرستان تفت گفت: بیشتر پرونده‌های حقوقی دادگستری شهرستان تفت مربوط به خلع ید، قلع و قمع مستحدثات که اکثراً مربوط به اراضی ملی بوده میباشد  و مطالبه وجه چک و خسارت و مهریه در رده‌های بعدی است.

عبدالحمید مختاری در ادامه با اشاره به پرونده های امور کیفری این دادگستری شهرستان تفت اظهار داشت: ایراد صدمه بدنی غیر عمدی بر اثر سوانح رانندگی، ایراد ضرب و جرح عمدی، توهین به اشخاص، سرقت مستوجب تعزیر و تصرف عدوانی و جرایم مرتبط با مواد مخدر وروانگردان به ترتیب موضوع بسیاری از پرونده های کیفری دادگستری تفت می باشد.

وی با بیان اینکه کاهش ورودی پرونده ها به دادگستری از مهمترین سیاست های کاری دستگاه قضائی می باشد اظهار داشت: واحد ارشاد و معاضدت قضائی جهت راهنمایی مراجعه کنندگان در خصوص چگونگی طرح دعوی به مراجع ذیصلاح قضایی تقویت شده است. همچنین دعاوی حقوقی در بدو امر جهت صلح و سازش به شورا و دعاوی خانوادگی نیز جهت سازش به اداره بهزیستی فرستاده می شود.

رییس دادگستری شهرستان تفت با بیان اینکه در راستای اجرایی شدن قانون جدید آئین دادرسی کیفری کلاسهای متعدد آموزشی برای ضابطین و قضات دادسرا برگزار شده است افزود: ابتدای ساعات کاری قضات این حوزه نسبت به دوره نمودن قانون جدید و تبادل نظر در این زمینه اقدام می نماید.

انتهای پیام/ز

برچسب ها: خلع ید ، اراضی ، حقوقی ، تفت ، یزد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.