با تصویب مجلس؛

هیئت اجرایی تجمیع نتایج آراء حوزه‌های انتخابیه استانی تشکیل می‌شود

نمایندگان مصوب کردند تا هیئت اجرایی مبنی بر تجمیع نتایج آرای حوزه‌های انتخابیه در استان‌ها تشکیل شود.

هیئت اجرایی تجمیع نتایج آراء حوزه‌های انتخابیه استانی تشکیل می‌شودبه گزارش خبرنگار  مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران؛ نمایندگان در جلسه علنی امروز یکشنبه 31 خرداد ماه در جریان رسیدگی به طرح استانی شدن حوزه‌های انتخابیه انتخابات مجلس شورای اسلامی ماده 8 این طرح را پس از بحث و بررسی به تصویب رساندند.

براین اساس ماده 8 این طرح تصریح می‌کند: به منظور تجمیع نتایج آراء حوزه‌های انتخابیه موجود در استان هیئتی به عنوان هیئت اجرایی استان در محل استانداری با ریاست استاندار و عضویت مدیرکل ثبت احوال استان، رئیس دادگستری استان و نمایندگان معتمدین محلی عضو هیئت‌های اجرایی مرکز حوزه‌های انتخابیه موجود در استان تشکیل می‌شود.

تبصره1-جلسات این هیئت با اکثریت مطلق اعضا رسمیت می‌یابد.

تبصره 2- معتمدین محلی عضو هیئت‌های اجرایی مرکز حوزه‌های انتخابیه موجود در استان حداکثر یک هفته قبل از روز رأی‌گیری از میان خود یک نفر را برای عضویت در هیئت اجرایی استان انتخاب و به این هیئت معرفی می‌کنند.

تبصره 3- فرمانداران و بخشداران مراکز حوزه‌های انتخابیه موظفند بلافاصله پس از خاتمه رأی‌گیری و شمارش آراء نتایج حاصل را با هیئت‌های نظارت حوزه انتخابیه خود تطبیق داده  و طی صورت جلسه‌ای به هیئت اجرایی استان اعلام کنند.

تبصره 4- رئیس هیئت اجرایی استان مکلف است پس از تجمیع آرا نتایج حاصله را با هیئت نظارت استان تطبیق داده و طی صورت‌ جلسه‌ای به وزارت کشور و شورای نگهبان ارسال و سپس از طریق رسانه‌های گروهی اعلام کنند. 

همچنین نمایندگان در جریان بررسی طرح استانی شدن انتخابات حوزه‌های انتخابیه ماده 9 این طرح را پس از بحث و بررسی به تصویب رساندند.

براین اساس ماده 9 این طرح تصریح می‌کند: مدت فعالیت تبلیغات انتخاباتی برای نامزدهای نمایندگی مجلس شورای اسلامی 14 روز بوده که 15 روز قبل از روز اخذ رأی آغاز و تا 24 ساعت قبل از اخذ رأی ادامه دارد.

همچنین نمایندگان با 154  رأی موافق و 31 رأی مخالف و 5 رأی ممتنع با این ماده واحده موافقت کرد. 

انتهای پیام/

برچسب ها: مطلق ، استان ، طرح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار