قم؛

آیت الله استادی: همه انسان ها در آزمون الهی قرار دارند

عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه قم گفت: این سنت برای همه افراد مؤمن و کافر وجود دارد و طوری نیست که کسی امتحان نشود.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران از قم: آیت الله استادی عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه قم در شامگاه شنبه در جلسه تفسیر که در دارالقران علامه طباطبایی(ره) برگزار شد با طرح پرسشی مبنی بر اینکه چرا خداوند متعال انسان‌ها را امتحان می‌کند، گفت: مرحوم علامه طباطبایی بسیار به این مسئله اهتمام داشته و می‌فرماید امتحان، سنتی الهی است که قابل نفی نیست و برای همگان اتفاق می‌افتد.

آیت الله استادی با بیان اینکه هدایت همراه و ملزم با امتحان است و همه انسان‌ها در آزمون الهی قرار دارند افزود: انبیا، ائمه معصومین(ع) و اولیاء خدا مورد آزمایش الهی قرار گرفته‌اند و به همین دلیل ما نیز مستثنی از این امر نخواهیم بود چراکه تمام انبیاء از جمله حضرت ابراهیم و پیامبر(ص) با سخت‌ترین مسایل امتحان شدند و پیامبر فرمود آزار و اذیتی که من شدم برای هیچ کدام از انبیاء پیش نیامد.

عضو شورای عالی حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه آزمایشات الهی به صورت های متفاوت و مختلفی است تاکید کرد: علامه طباطبایی(ره) در تفسیر المیزان اینگونه بیان کرده :خداوند بندگان و اولیای خود را با بی‌پولی، بیماری، اذیت‌های مردم و ... امتحان می‌کند.

آیت الله استادی ضمن اشاره به این نکته که آزمون و امتحان الهی برای انسان ها جنبه تربیتی دارد گفت: مرحوم علامه طباطبایی(ره) تاکید می‌کنند اگر انسان‌ها مورد امتحان قرار نگیرند، هدف الهی محقق نمی‌شود ،انسان از آغاز تا پایان خلقتش مورد امتحان‌های مختلف الهی قرار می‌گیرد و باید طوری عمل کند که دراین امتحانات سرافکنده نشود و عملکرد شایسته ای بجا بگذارد.

عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه با تاکید بر اینکه اگر توجه داشته باشیم که همواره در حال امتحان هستیم از گناه کردن خودداری می‌کنیم تصریح کرد: فردی که متوجه باشد در حال امتحان الهی است هیچگاه دروغ نمی‌گوید و به نامحرم نگاه نمی‌کند مانند کسی که در فروشگاهی کار می‌کند و وقتی بداند دوربین دارد دیگر خیانت نمی‌کند.

وی در پایان اظهار داشت: علامه طباطبایی در تفسیرش دارد که امتحان نفی نمی‌شود و کسی که می‌خواهد دعا کند باید بگوید خدایا من را در امتحانم موفق کن.

انتهای پیام/ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.