مدیرکل استاندارد استان زنجان به استفاده‌کنندگان از روغن غیرمجاز در تهیه زولبیا و بامیه هشدار داد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران و به نقل ازخبرگزاری فارس؛داود کارگرزاده امروز به مناسبت فرا رسیدن ماه مبارک رمضان اظهار کرد: به مناسبت استانداردسازی کالاها در این ماه مبارک نظارت‌های ویژه‌ای بر واحدهای تولیدی و عرضه کننده انجام خواهد شد.

وی با اشاره به برخورد این اداره کل با استفاده‌کنندگان از روغن‌های غیرمجاز خوراکی به تولیدکنندگان زولبیا و بامیه نسبت به هرگونه تولیدات غیراستاندارد بیان کرد: همه تولیدکنندگان موظف هستند برای تولید این محصول از روغن‌های خوراکی دارای نشان استاندارد و مخصوص سرخ کردن که در مقابل حرارت مقاومت بالایی دارند، استفاده کنند.

مدیرکل استاندارد استان زنجان با تاکید بر اینکه در صورت عدم توجه به این دستورالعمل با متخلفان به شدت برخورد خواهد شد، افزود: همچنین با تولیدکنندگان نیز برخورد می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به سایر اقدامات اداره کل استاندارد زنجان اظهار کرد: طی روزهای گذشته یک واحد تولیدی نوشابه و دلستر در زنجان پلمب شد.

کارگرزاده ادامه داد: در راستای اجرای کمیسیون ماده 19 ضوابط اجرایی استاندارهای اجباری و تشویقی مصوب 1375، کارشناسان اداره کل استاندارد استان زنجان اقدام به بازرسی یک واحد تولیدی نوشابه در استان کرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه در جریان بازرسی علاوه بر توقیف خطوط تولید کارخانه به دلیل نداشتن پروانه معتبر کاربرد استاندارد مقادیر زیادی از مواد اولیه فاسد و تاریخ مصرف گذشته کشف و معدوم شد، بیان کرد: در نتیجه همین اقدام واحد مذکور پلمب شد.

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.