شهرکرد؛

فرهنگ سازی برای حفظ تنوع زیستی زاگرس با نمایش آبادی

تئاتر میدانی «آبادی» در روستاها و شهرهای محدوده جنگل های چهارمحال و بختیاری اجرا می شود.

فرهنگ سازی برای حفظ تنوع زیستی زاگرس با نمایش آبادیبه گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران از شهرکرد، در اقدامی نوآورانه و فرهنگی، تئاتر میدانی آبادی با موضوع چالش های پیش رو در حفاظت از گونه های جانوری و گیاهی، در روستاهای محدوده جنگل های بلوط استان چهارمحال و بختیاری اجرا می شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست چهارمحال و بختیاری، زمان اجرای این نمایش را از هفته محیط زیست (15 تا 22 خرداد) به مدت یک ماه اعلام کرد و گفت: هنرمندان با اجرای این نمایش در محل زندگی جوامع محلی، آنها را با مسائل و چالش های پیش رو در عرصه مدیریت و حفاظت از محیط زیست و تنوع زیستی غنی استان آشنا می کنند.

شهرام احمدی با اشاره به اجرای این تئاتر در روستاهای بخش بازفت شهرستان کوهرنگ، افزود: تئاتر آبادی در تعدادی از شهرها و روستاهای شهرستان لردگان هم اجرا خواهد شد.

وی، نحوه اجرای نمایش آبادی را در سه مرحله ورود به روستا، اطلاع رسانی و جذب مخاطب، برگزاری تئاتر میدانی و مستندسازی، و تهیه گزارش و ارزیابی تاثیرات برشمرد و گفت: بررسی بازخورد این برنامه بیانگر برخورد مناسب تماشاگران با عوامل اجرا، برقراری ارتباط مورد نظر و درک کامل مفهوم نمایش از سوی مخاطبین است.

نمایش «آبادی» توسط پریا امینی، شرکت کننده در نخستین جشنواره ملی تئاتر زیست محیطی با عنوان «زاگرس را نجات دهیم» نوشته و کارگردانی می شود. این نمایش که به صورت پانتومیم توسط بازیگران فرم اجرا می شود، ضمن گوشزد نمودن اثرات زیانبار تخریب جنگل، وابستگی اجزای اکوسیستم و تنوع زیستی کوهستان زاگرس را با بیانی ساده به مخاطب گوشزد می کند.

انتهای پیام/ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.