مدیرکل دامپزشکی استان قم از آغاز طرح نطارت ویژه دامپزشکی در ماه مبارک رمضان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران از قم :محمد مهدی رفیعی مدیر کل دامپزشکی استان قم از طرح نظارتی ویژه دامپزشکی در ماه مبارک رمضان در استان خبر داد و گفت: با توجه به افزایش خرید و مصرف فرآورده های خام دامی مانند گوشت سفید و قرمزدر ماه مبارک رمضان ، طرح نظارتی از مراکز عرضه و تولید فرآورده‌های خام دامی در استان اجرا می شود.

رفیعی از حضور نه تیم بهداشتی در این طرح گفت و افزود: این نه تیم در قالب 3 گروه در ادارات شهرستان و شش گروه ثابت و سیار در سطح شهر قم در دو شیفت صبح و بعد از ظهر به فعالیت می پردازند.

مدیر کل دامپزشکی قم گفت: در ماه مبارک رمضان، تمام مراکز تولید، نگهداری وعرضه فرآورده های خام دامی، مراکز توزیع، خودروهای ویژه حمل این فرآورده ها، کشتارگاه های دام و طیور، سردخانه های نگهداری فرآورده دامی، کارگاه های فرآوری و بسته بندی تحت کنترل و نظارت بیشتر قرار می گیرند و به طور مستمر بازرسی می شوند.

وی با بیان اینکه فراورده های دامی به سرعت مسموم می شوند گفت: از شهروندان تقاضا می کنیم فرآورده‌های خام دامی را از دستفروشان و دوره گردها خریداری نکنند و در صورت مشاهده  موارد غیربهداشتی، تخلفات را با شماره تلفن۱۵۱۲ روابط عمومی این اداره کل درمیان بگذارند.

وی از عرضه تخم مرغ های استاندارد گفت و افزود: قرار است اسم مرغ‌دار بر روی تخم مرغ ثبت ‌شود تا در صورت بروز تخلف بتوان پیگیری کرد و همچنین کد ۱۱ رقمی نیز بر روی کارتن‌های تخم مرغ ثبت می‌شود.

انتهای پیام/ح

برچسب ها: نظارت ، دامپزشکی ، ماه ، مبارک ، رمضان ، قم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.