وزیر امور خارجه فرانسه در نشست خبری مشترک با همتای اردنی خود اعلام کرد هدف فرانسه تلاش برای رسیدن به صلح بر اساس تشکیل دو کشور اسرائیل و فلسطین است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران؛ شبکه تلویزیونی الحدث لحظاتی پیش در خبر فوری گزارش داد: "ناصر جوده ،" وزیر امور خارجه اردن در نشست خبری مشترک با لوران فابیوس همتای فرانسوی خود در امان گفت: اردن بارها برای شکستن رکود در مذاکرات صلح خاورمیانه تلاش کرده است. راه حل جزئی برای مسئله فلسطین قابل قبول نیست. 

لوران فابیوس هم در این نشست خبری گفت: تحرکات فرانسه برای پیشبرد مذاکرات صلح خاورمیانه از حمایت منطقه ای برخوردار است. هدف ما ادامه تلاش ها برای رسیدن به صلح بر اساس راه حل تشکیل دو کشور است. پیگیری های بین المللی باعث خواهد شد دو طرف اسرائیلی و فلسطینی به دادن امتیاز مجبور شوند. 

فابیوس خاطر نشان کرد: ما تلاش می کنیم اواخر ماه سپتامبر کنفرانس بین المللی را برای حمایت از اقلیت ها برگزار کنیم. اگر مذاکرات صلح از سر گرفته نشود، خشونت ها به منطقه بازخواهد گشت. هدف سفر من به منطقه پیشبرد روند صلح است. اردن به مبارزه با افراط گرایی و تروریسم پایبند است و به تلاش ها برای برقراری ثبات در منطقه کمک می کند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار