وزیر دفاع انگلیس اطمینان داد این کشور نسبت به تعهدات خود در قبال ناتو پایبند است و به حضور نظامی در اروپای شرقی ادامه می‌دهد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از رویترز؛ "مایکل فالون،" وزیر دفاع انگلیس با اشاره به موقعیت حساس اروپای شرقی اعلام کرد: لندن به تعهدات خود در قبال پیمان آتلانتیک شمالی – ناتو – پایبند است و ماموریت نیروهای ارتش و جت‌های جنگنده انگلیسی در اروپای شرقی تمدید می‌شود. 

"فالون" در ادامه گفت: ما باید هرکاری که منجر به تقویت توان نظامی ناتو می‌شود انجام دهیم. خیلی مهم است که به "ولادیمیر پوتین،" رئیس جمهور روسیه، این پیام را ارسال کنیم که همه کشورهای ناتو با یکدیگر متحد هستند و در تقویت توان نظامی خود کاملا مصمم است.

انگلیس برنامه اضافه کردن هزار نیروی تازه نفس در سال آینده و 3 هزار نیروی دیگر را در سال بعد از آن به نیروهای ناتو در اروپای شرقی در دستور کار خود قرار داده است. جت‌های جنگی "تایفون" که مسئولیت گشت‌های هوایی بر فراز کشورهای بالتیک را دارد، سال آینده نیز ماموریت خود را تمدید می‌کنند.

کشورهای عضو ناتو از زمان بروز بحران داخلی در اوکراین و احساس خطر از جانب روسیه در حوزه بالتیک مستقر شدند. کشور لهستان میزبان برخی نیروهای نظامی کشورهای ناتو بود و در آینده نزدیک لیتوانی، لتونی و استونی نیز به پایگاهی برای تجهیزات نظامی ناتو تبدیل می‌شود. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار