قائم مقام معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری منطقه 4 از آغاز فاز دوم کمپین آسمان آبی زمین پاک با محوریت خط سفید در معابر منطقه 4 خبر داد.

مهدی اناری قائم مقام معاونت حمل و نقل و ترافیک در گفت و گو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران  با اشاره به هدف اصلی اجرای خط سفید اظهار کرد: به منظور جلب توجه شهروندان به مسائل زیست محیطی و ایجاد بستر مناسب جهت آموزش رفتارهای ترافیکی مناسب و ارتقا فرهنگ ترافیک در بین افراد به ویژه کودکان، فاز 1 طرح کمپین آسمان آبی زمین پاک با محوریت خط سفید از آذر ماه سال گذشته در محدوده منطقه 4 آغاز شد و در خرداد ماه به پایان رسید.

وی افزود: فاز یک در 4 حوزه مطالعاتی شامل شناسایی معابر و تقاطع‌ها جهت هوشمندسازی، اجرای خط‌کشی و ساماندهی وضعیت و جانمایی مناسب ایستگاه‌های حمل و نقل عمومی با هدف دسترسی آسان مسافرین و جلوگیری از ازدحام‌های منجر به اختلال در حرکت صحیح خودروها بین خطوط در دستور کار قرار گرفت.

اناری ادامه داد: در فاز یک که دربرگیرنده 29 معبر شریانی بود، 63 کیلومتر بهسازی و مناسب‌سازی صورت گرفته است.

وی با بیان این که بیشترین تقاطع شهر تهران در این منطقه است، تصریح کرد: به منظور ارتقا ایمنی عابران پیاده، علاوه بر نصب 26 دوربین ثبت تخلف، 9 مورد هوشمندسازی و 8 دوربین نظارت تصویری در تقاطع‌ها، در 44 تقاطع منطقه کانال عابر پیاده خط سفید ایجاد شده است.

اناری با اشاره به فعالیت‌های پیش بینی شده در فاز 2 خط سفید بیان کرد: مطالعات و عملیات اجرای فاز دوم خط سفید در 31 معبر جمع و پخش کننده هم‌اکنون به پایان رسیده است و به زودی آغاز می‌شود.

قائم مقام حمل و نقل و ترافیک شهرداری منطقه 4 در پایان گفت: در فاز 2 کمپین آسمان آبی زمین پاک که 44 کیلومتر از معابر منطقه 4 را شامل می‌شود، در حال حاضر مطالعات در 17 محور آغاز شده است و عملیات اجرایی تا 15 مرداد ماه سال جاری به پایان می‌رسد.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار