پزشکان دریافته‌اند که میان کانال ریشه دندان و یک سرطان خطرناک در زنان ارتباط نزدیکی وجود دارد.

به گزارش خبرنگار کلینیک  گروه علمی،‌ پزشكی باشگاه خبرنگاران ارتباط بین روت کانال (Root canals) که دهان را پر از مواد شیمیایی سمی می‌کند و خطر ابتلا به بیماری‌ها چون سرطان سینه به لحاظ علمی ثابت شده است.

بیل هندرسون نویسنده کتاب "درمان سرطان" و مجری محبوب رادیو طی 25 سال به عنوان طرفدار پیشگیری از سرطان با هزاران فرد سرطانی و پزشکان متخصص مصاحبه داشته است.

بنا به گفته وی دو واقعیت در تمامی این مصاحبه‌ها دیده می‌شود. این که یکی از عوامل اصلی و روتین اغلب سرطان‌ها درمان کانال ریشه و پوکی آن می‌باشد. واقعیت دیگر این که افراد تا زمانی که این مسائل دندانی را درمان کنند، وضعیت جسمانی خوبی نخواهند داشت.

مطالعات 5 ساله دکتر رابرت جونز بر روی 300 زن مبتلا به سرطان سینه نشان می‌دهد ک 93 درصد آن‌ها گرفتار روت کانال (کانال ریشه) بوده‌اند. همچنین در بسیاری از موارد تومور سرطان بخشی از بدن را درگیر کرده بود که در آن مشکلات دهانی و روت کانال وجود داشته است.

علاوه بر این روش درمان این مشکل نیز باعث ایجاد عفونت می‌کند. اگر به دندان به عنوان عضوی جدایی‌ناپذیر نگاه شود، ارتباط بین دهان و دیگر اعضای بدن تنها احساسی است که در شما به وجود می‌آورد.

گفتنی است این ارگان شامل بیش از 3 مایل لوله (سوراخ کوچک پر از مایع در لایه عاج هر دندان) است و زمانی که دندانی با مشکل برمی‌خورد که به هیچ طریقی راه درمان ندارد، باید کشیده شود.

شاید این موضوع کمی عجیب باشد، اما بدن به خودی خود مانع از خراب شدن (از بین رفتن) عضوهای بدن می‌شود. برای مثال دندان عفونی شده تلاش می‌کند تا به وسیله سفیدکننده‌ها (هیپوکلریت سدیم به طور معمول در کانال ریشه استفاده می‌شود) و دیگر مواد شیمیایی سمی خود را نجات دهد.

نتایج نشان می‌دهد که حضور ثابت باکتری در ناحیه کانال ریشه می‌تواند به عنوان یک سرکوب شدید برای سیستم ایمنی بدن عمل کند.

دندان آلوده تهدید بزرگی برای کل بدن است
بر اساس سیستم طب سنتی این عفونت‌ها می‌تواند بر روی دیگر ارگان‌های بدن که با دندان در ارتباطند نیز اثر سوء بگذارد. برای مثال دندان‌های 4 و 5 فک بالا و پایین دهان به نصف‌النهار سینه وصل می‌باشند.

عفونت‌های ثابت ناشی از کانال ریشه می‌تواند باعث بروز عوارض خطرناک چون عدم تعادل و انسداد جریان انرژی در نصف‌النهار سینه شود. این پدیده غالباً در اسکن ترموگرافی قابل رؤیت است.

نکته بسیار مهم این است که اگر شما به کانال ریشه گرفتار هستید، باید پزشک شما این دندان را برداشته و بافت اطراف آن را تمیز کند. لذا توصیه می‌شود که برای پیشگیری از ابتلا به سرطان سینه بیش از قبل به سلامت دهان و دندان توجه شود.

انتهای پیام/
برچسب ها: سرطان ، دندان ، دهان ، بیماری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار