مدیر عامل سازمان انتقال خون ایران گفت: یکی از مشکلاتی که سازمان انتقال خون ایران با آن دست و پنجه نرم می‌کند کمبود مراکز استاندارد و با فضای مناسب جهت انتقال خون است که در این راستا با تشکیل مجمع خیرین انتقال خون امید می‌رود این وضعیت تغییر پیدا کرده و تحول خوبی را شاهد باشیم.

علی اکبر پور فتح‌الله مدیر عامل سازمان انتقال خون ایران در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران گفت: کمبود مراکز استاندارد با فضای مناسب یکی از مشکلات سازمان انتقال خون است اما با تشکیل مجمع خیرین انتقال خون امیدواریم که این وضعیت تغییر پیدا کند. 

وی گفت: بر اساس خط مشی و سیاست وزارت بهداشت مبتنی بر جذب مشارکت مردم و دخیل کردن آنان در گسترش پروژه‌های بهداشتی و درمانی، در سازمان انتقال خون هم در راستای گسترش فرهنگ اهدای خون و آماده کردن فضاها و مراکز استاندارد با مشارکت خیرین، این مجمع شکل گرفته است. 

پور فتح‌الله ادامه داد: سازمان انتقال خون ایران از مدت‌ها پیش فعالیت‌هایی را در زمینه مشارکت خیرین ساماندهی کرده که از جمله می‌توان به ایجاد بسته‌های خدمتی مشارکت مردم و مشارکت خیرین در فعالیت‌های سازمان اشاره کرد، این بسته‌ها در زمینه ارتقای فعالیت‌های انتقال خون، سلامت خون و فعالیت‌های نوین ارائه شده است. 

وی اذعان کرد: در تهران به جز مرکز انتقال خون خیابان وصال بیشتر مراکز در ساختمانهای مسکونی و استیجاری مستقر هستند که استانداردهای لازم است که می‌تواند تسهیلات ویژه‌ای را برای اهدا کنندگان فراهم کند. 


انتهای پیام / 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار