مقامات ارشد وزارت امور خارجه ترکیه و رژیم صهیونیستی با هدف بهبود روابط دو جانبه دیداری محرمانه در رم برگزار کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از  پایگاه صهیونیستی هاآرتص؛ وزارت امور خارجه رژیم صهیونیستی اخیرا "دوره گلد،" مدیرکل این وزارتخانه، را برای دیداری مخفیانه و برنامه‌ریزی شده با "فریدون هادی شینیرلی اوغلو،" همتای ترک خود، عازم شهر رم کرد.

این دو مقام عالی رتبه پس از دوره طولانی سردی روابط میان ترکیه و رژیم صهیونیستی با یکدیگر دیدار کردند. سفر "گلد" به رم، بدون اطلاع "یوسی کوهن،" مشاور امنیت ملی رژیم صهیونیستی که مسئول گفتگو با آنکاراست، انجام شد.

در این دیدار همچنین "دوره گلد" به "شینیرلی اوغلو" معرفی شد. "شینیرلی اوغلو"  پیش‌تر سفیر ترکیه در سرزمین‌های اشغالی بود و در ترکیه دیپلماتی با نفوذ به شمار می‌رود. او نقشی مهم در عادی سازی روابط ترکیه با رژیم صهیونیستی بازی می‌کند.

صهیونیست‌ها معتقد هستند نتایج انتخابات اخیر در ترکیه و ناکامی حزب حاکم عدالت و توسعه برای دستیابی به کرسی‌های بیشتر در پارلمان، درهای تازه‌ای را برای بهبود روابط با آنکارا به روی آنها گشوده است.

روابط ترکیه و رژیم صهیونیستی ۵ سال پیش و به دلیل حمله نیروهای صهیونیست به کشتی کمک رسان "ماوی مرمره" که در جریان آن شماری از اتباع کشور ترکیه کشته شدند، تیره شد.

وزارت امور خارجه رژیم صهیونیستی سفر "دوره گلد" را به شهر رم تایید کرد؛ اما در مورد دیدار وی با همتای ترک خود با هدف بهبود روابط دو جانبه موضعی نگرفته است. این دیدار در حالی انجام شد که قرار است هفته آینده یک کشتی کمک رسان دیگر با هدف شکستن محاصره دریایی غزه راهی این منطقه شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار