رئیس پلیس آگاهی تهران گفت: در سال 93 کشف کالای قاچاق نسبت به سال 92 ، 15 درصد کاهش داشته است که ارزش های ریالی کالاهای کشف شده هزار و 198 میلیارد ریالی بوده است.

به گزارش خبرنگار حوزه حوادث  گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران ، محمدیان رئیس پلیس آگاهی تهران صبح امروز با اشاره به افزایش 15 درصدی کالای قاچاق عنوان کرد: در سال 93 کشف کالای قاچاق نسبت به سال 92 ، 15 درصد کاهش داشته است که ارزش های ریالی کالاهای کشف شده هزار و 198 میلیارد ریالی بوده است.

وی همچنین افزود: کشفیات با ارزش بالای یکصد میلیون تومان نیز از 73فقره به 79فقره افزایش یافته است.

محمدیان با اشاره به اینکه برخورد با قاچاق عمده و کلان از وظایف پلیس است، گفت: موضوع دیگر کالاهای ممنوع و غیرمجاز از جمله تجهیزات و گیرنده امواج ماهواره ای و یا سایر کالاهایی که جزو کالاهای ممنوعه دسته بندی می شود است چرا که بر فرهنگ جامعه اثر می گذارد.

رئیس پلیس آگاهی تهران یادآور شد: ما ریشه یابی اقدامات و کشف کالا را به عنوان پایان کار نمی دانیم بلکه این موضوع شروع کار و جزئی از سیاست های ما است.

وی به عقب‌نشینی بار اندازها و انبارهایی که محل تخلیه کالای قاچاق هستند، اشاره و تصریح کرد: به واسطه شناسایی و کنترل های مستمر این انبارها کاهش یافته است.

سردار محمدیان در خصوص نحوه ورودکالاهای قاچاق نیز گفت: زمانی، کالاهای قاچاق به وسیله کامیون وارد می شد اما این موضوع در حال حاضر کاهش یافته است و ما شاهد هستیم که کالای قاچاق دراطراف شهر به صورت دسته بندی هایی به وسیله موتور سیکلت حمل می شود که این موضوع نشان می دهد اقدامات کنترلی ما باعث شده عرصه بر قاچاقچیان تنگ شود.

رئیس پلیس آگاهی تهران از اقدامات پلیس در قالب طرح های ضربتی سخن گفت و افزود: 19 مرحله طرح سراسری در سطح تهران انجام شد و توفیقات خوبی نیز در این زمینه داشته ایم که کشف سه پرونده شاخص مربوط به سال 93 مربوط به آنهاست.

وی تاکید کرد: همچنین یک محموله مواد محترقه 25 تنی که حاوی 10هزار قطعه مواد محترقه بود در مهر ماه سال گذشته و همچنین 10هزار دستگاه گوشی تلفن همراه در آبان ماه سال 93 کشف شده است.

وی در پایان یادآور شد: همچنین در سال جاری 4مرحله کشف گوشی تلفن همراه داشتیم که شامل 7هزار و 600دستگاه تلفن همراه به ارزش 19 میلیارد ریال بوده است.

انتهای پیام/
برچسب ها: کالا ، قاچاق ، امروز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار