يک نماينده بلندپايه دومای روسيه اعلام کرد قصد آمريکا برای کنترل و تسلط بر ديگر کشورها اساس امنيت جمعی جهان را تهديد می‌کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران؛ به نقل از ایتار تاس، يک نماينده بلندپايه دوماي روسيه اعلام کرد قصد آمريکا براي کنترل و تسلط بر ديگر کشورها اساس امنيت جمعي جهان را تهديد مي کند. 
"ايرينا يارووايا" عضو حزب حاکم روسيه واحد و رئيس کميته امنيت و مقابله با فساد دوماي اين کشور اين اظهارات را در واکنش به سخنان اخیر اشتون کارتر وزير دفاع آمريکا مطرح کرد که گفته بود واشینگتن و متحدان ناتو در حال آمادگي نظامي با اين احتمال هستند که اختلافشان با روسيه ممکن است به استمرار حکومت ولاديمير پوتين رئيس جمهور اين کشور بينجامد.
وزير دفاع آمريکا که در چارچوب سفري يک هفته اي عازم اروپا شده است روسيه را به تهديد متحدان ناتو در شرق اروپا متهم کرد که اقدامات نظامي از سوي آنها را به دنبال خواهد داشت. 
يارووايا در گفتگو با خبرنگاران افزود چنين اظهاراتي از سوي پنتاگون موجب مي شود تا جامعه بين الملل گمان کند تلاش آمريکا براي کنترل و تسلط بر ديگر کشورها بنيان امنيت جمعي جهان و پايه و اساس همکاري ميان کشورها را از بين مي برد. 
وي افزود روسيه همچنان بر مواضع خود در خصوص احترام به حاکميت و مشارکت برابر در ميان همه کشورها تاکيد دارد.
 وي همچنین گفت اين واقعيت که واشینگتن اميدوار است گفتگو با مسکو آمریکا را در موضع قدرت و برتري در برابر روسيه قرار دهد هيچگاه محقق نخواهد شد و در صورت به وقوع پیوستن چنين چيزي منافع ملي روسيه ناديده گرفته خواهد شد. 



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار