مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت :اجلاس وزرای فرهنگ کشورهای اسلامی با حضور 51 کشور در سال 2017 در مشهد به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام برگزار می شود .

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران از مشهد؛  سیدسعید سرابی درنخستین جلسه کمیته فرهنگی ستاد برنامه‌ریزی مشهد ۲۰۱۷ افزود:برگزاری اجلاس وزرای فرهنگ کشورهای اسلامی فرصتی مناسب برای معرفی مشهد در سطح بین‌المللی و توسعه توریسم زیارتی فراهم می شود.

وی گفت : انتخاب مشهد به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام فرصت خوبی برای اشاعه ارزش‌‌های فکری و فرهنگی و همچنین ترویج فرهنگ رضوی و گسترش فعالیت‌های بین‌المللی در عرصه فرهنگی خواهد بود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی با اشاره به اینکه هر سال سه شهر اسلامی به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام انتخاب می‌شوند افزود: قبل از مشهد، شهر اصفهان در سال 2006 به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام انتخاب شد و تا سال 2034 پایتخت‌‌های فرهنگی دیگر نیز انتخاب شده‌اند.

وی با بیان اینکه انتخاب مشهد به‌ عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام در سال 2017 یکی از راهبردهای دیپلماسی فرهنگی مؤثر در امور بین‌الملل به شمار می‌رود، گفت: اهداف و راهبردهای دیپلماسی فرهنگی دولت در برنامه‌ای ارائه شده‌ است و در مجلس شورای اسلامی مورد بررسی قرار گرفته است لذا این محورها باید در جهت تسهیل روابط دیپلماسی فرهنگی مورد توجه قرار گیرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی به پیگیری‌ها و اقدامات مختلف انجام شده طی دو سال گذشته برای آماده سازی شرایط و فضای مشهد در 2017 اشاره و اظهار کرد: در این راستا شورای عالی سیاستگذاری به ریاست وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تشکیل شده است.

سرابی گفت: انتخاب مشهد به عنوان پایتخت فرهنگی اسلامی به لحاظ منطقه‌ای نیز اهمیت فراوانی دارد و تلاش شده تا در عرصه دیپلماسی فرهنگی بین‌الملل، اندیشه‌‌های امام راحل(ره) و اسلام ناب محمدی(ص) را تبلیغ و ترویج کنیم.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.