مدیرعامل شرکت آب منطقه ای همدان با بیان اینکه برداشت بالای 40 درصد آب، دشت‌ها را دچار تنش آبی می‌کند که متأسفانه در همدان بیش از 80 درصد برداشت می‌شود.

به گزارش حوزه نیرو گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، مرتضی عزالدین با بیان اینکه 13 دشت مطالعاتی در استان همدان داریم، گفت: همه این دشت‌ها در وضع ممنوعه قرار دارد و دشت کبود راهنگ نیز وضعیتی بحرانی دارد.

وی با اشاره به وجود سه حوزه آبریز کرخه، سپید رود و حوزه دریاچه نمک در استان همدان، خاطرنشان کرد: ميانگين نزولات جوی 330 میلی متر است و در سال آبی گذشته 303 میلی متربارش داشتیم که نسبت به سال قبل 21 درصد کاهش داشته است.

عزالدین میزان تبخیر آب در استان را 67 درصد دانست و افزود: از 6 هزار و 388 میلیون متر مکعب آب استان 2 هزار و 688 میلیون مترمکعب تبخیر می‌شود که 740 میلیون متر مکعب آن آب های سطحی است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای همدان ادامه داد: سالانه دو هزار و 200 میلیون متر مکعب برداشت آب و هم اکنون 250 میلیون مترمکعب کسری آب داریم.

وی افزود: براي تکمیل طرح های نیمه تمام 810 میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم که امیدواریم با سفر هیأت دولت به استان این اعتبارات اختصاص یابد. 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرتضی عزالدین میزان اعتبارات کل طرح های آبرسانی استان همدان را هزار و 200 میلیارد تومان دانست و افزود: 80 میلیارد تومان بدهکاری به پیمانکاران داریم اما با این وجود طرح‌ها به صورت جدی دنبال می‌شود.

وی با بیان اینکه 85 درصد منابع آب استان زیر زمینی است گفت: همدان در این زمینه وضعیت خوبی ندارد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار