تدوین سامانه تنقیحی مصوبات در شورا به زودی/ وجود پدیده قانوندانان و قانون‌شکن

رئیس کمیسیون نظارت حقوقی شورای شهر گفت: سامانه تنقیحی مصوبات در شورا به منظور جلوگیری از دوباره‌کاری و موازی کاری به زودی راه‌اندازی می شود.

تدوین سامانه تنقیحی مصوبات در شورا به زودی/ وجود پدیده قانوندانان و قانون‌شکنبه گزارش خبرنگارحوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران ، پرویز سروری رئیس کمیسیون نظارت حقوقی شورای شهر در نطق پیش از دستور خود با اشاره به برکت ورود 175 غواص شهید در بازگشایی گره مذاکرات هسته ای اظهار کرد: شهدای غواص با دستان بسته نشان دادند که از عزت ملت ایران دفاع کرده‌اند و مذاکره کنندگان هسته‌ای نیز باید این مهم را در اولویت خود قرار دهند.

سروری گفت: تمام ملت با روحیات مختلف در تشییع فرزندان این آب و خاک شرکت کردند که این مساله پیامی را برای گروه 5+1 داشت که مذاکره کنندگان هسته‌ای هیچگاه از آرمان‌های خود عقب‌نشینی نمی کنند و شهدای غواص این گره را باز کردند و مجلس دست به مصوبه ای زد که دست دولت و ملت در تحقق خواسته‌های باز کرد.

وی ادامه داد: در پایان مجلس هفتم به خدمت مقام معظم رهبری رسیدیم و ایشان به مصوبه‌ای اشاره کردند که در آن زمان بهترین مصوبه کشور بود اما خوشبختانه این مصوبه از مصوبه مجلس هفتم نیز موثرتر و مفیدتر بود.

رئیس کمیسیون نظارت حقوقی شورای شهر گفت: امروز دست دولت و مذاکره کنندگان برای توافق خوب باز شده و ما معتقد هستیم که توافق خود و عدم توافق بد پیروزی ملت ایران است.

سروری ادامه داد: این مساله نباید دستمایه‌ای برای تحقیر آرمان‌های انقلاب اسلامی باشد چرا که عدم توافق نیز می‌تواند جزء پیروزی ملت ایران محسوب شود.

وی با اشاره به تعریف توافق خوب تصریح کرد: توافق خوب به معنای تحقق خواسته‌های به حق ملت ایران است که البته باید جامعه بین‌المللی در سازمان ملل نیز به آن احترام بگذارند و باید خواسته‌های و مطالبات مردم در قالب توافق خوب به نتیجه برسد.

سروری ادامه داد: مذاکره کنندگان در قالب چارچوب خاصی در حرکت هستند که هر گونه نام گذاری دو قطبی برای این گروه خیانت محسوب می‌شود.

وی تاکید کرد: مذاکره کنندگان نباید فراموش کنند که با دشمن خود در حال مذاکره هستند و باید از حقوق حقی ملت ایران دفاع کنند.

سروری با اشاره به اظهارات دوستی در جلسه گذشته شورای شهر گفت: دوستی به حلقه مفقوده نظارت اشاره داشتند که البته نظارت در شورا با نارسایی و ناکارآمدی روبرو شده و ما باید به نقطه توانمندی نظارت حرکت کنیم.

وی با اشاره به پدیده قانوندانان قانونشکن تاکید کرد: متاسفانه با پدیده قانوندانان قانون کشن مواجه هستیم که تنها به فکر منافع خود هستند که باید به نظارت چابک و هوشمندانه توجه داشته باشیم.

رئیس کمیسیون نظارت حقوقی شورای شهر افزود: باید نظارت بر برآیند‌های شهرداری با دقت بیشتری انجام شود چرا که در این زمینه خلاء وجود دارد و بالتبع آن فساد و تخلف نیز رویت می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به سامانه تنقیحی مصوبات شورا تصریح کرد: تدوین سامانه تنقیحی مصوبات شورا در دستور کار قرار دارد تا ضمن تصویب بتوانیم از تجارب و سوابق گذشته نیز استفاده کنیم و باید در هر موضوعی کتابچه وجود داشته باشد تا از دوباره کاری و موازی کاری جلوگیری شود.

وی ادامه داد: این کار بزرگ در عرض 2 سال انجام شده و بزودی برای دسترسی تمام اعضای شورا مهیا می شود.

سروری در پایان گفت: ما شرح وظایف کمیسون را بررسی کرده‌ایم و باید مصوبات آن نیز تعیین شود که بر این اساس می توان به سمت سامانه هوشمند نظارتی پیش رفت و از تخلفات موجود جلوگیری کرد.

انتهای پیام/

برچسب ها: شورا ، چمران ، مصوبه ، تهران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار