مسئول سازمان بسیج سازندگی خراسان جنوبی گفت: اردوهای جهادی از ابتدای تابستان و با حضور هزار و 500 نفر از بسیجیان قشرهای مختلف استان و در قالب بیش از ۱۰۰ گروه جهادی در نقاط محروم استان آغاز و تا پایان تابستان ادامه می یابد.

به گزارش  گروه استانهای باشگاه خبرنگاران از بیرجند ؛محمد زهرایی افزود: با آغاز طرح جهادی ايام تابستان امسال از سوی سازمان بسيج سازندگی، گروه‌های جهادی عازم مناطق محروم استان می شوند.

وی تصریح کرد: اين حركت‌های جهادی از ابتدای تابستان و با حضور بیش از 1500 نفر از بسیجیان قشرهای دانشجویی، طلاب و محلات بومی استان در قالب بیش از 100 گروه جهادی در نقاط محروم استان آغاز و تا پایان تابستان نيز ادامه می یابد.

مسئول سازمان بسیج سازندگی خراسان جنوبی افزود: 850 نفر از دانشجویان و طلاب بسیجی مقاطع مختلف تحصیلی دانشگاه سطح استان در رشته‌های مختلف و در قالب نزدیک به 50 گروه جهادی، و همچنین 700 نفر از بسیجیان مساجد و محلات نیز در قالب بیش از 50 گروه جهادی طی یک بازه زمانی تابستان به مناطق محروم استان اعزام می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: سال گذشته بیش از 2500 نفر اردو در قالب 19 گروه جهادی میهمان و 64 گروه جهادی دانشجویی و 50 گروه جهادی محلات از سطح استان به مناطق محروم اعزام شدند.

زهرایی گفت: فعالیت‌های فرهنگی، آموزشی، عمرانی، اقتصاد مقاومتی، اشتغالزایی و کارآفرینی و سلامت و بهداشت از جمله فعالیت‌های گروه های جهادی در این دوره از اعزام می باشد که در عرصه های عمرانی ساخت و مرمت مساجد و حسینه ها، خانه محرومین، خانه بهداشت، خانه عالم، مرمت قنوات، عرصه های فرهنگی، آموزشی تشکیل دوره‌های مختلف آموزشی، درسی، احکام اسلامی، قرآن، برنامه‌های مذهبی، برگزاری یادواره شهدا و مسابقات فرهنگی از جمله مهمترین فعالیت‌های این گروه‌ها است.

مسئول سازمان بسیج سازندگی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه با مشارکت اداره کل آموزش و پرورش استان در اردوهای طرح هجرت دانش آموزی سال جاری 2800 نفر دانش آموز پسر و دختر شرکت می کنند، یادآور شد: علاوه بر اثرات فرهنگی مهم‌ترین اهداف اردوهای طرح هجرت دانش آموزی، خودسازی، غنی‌سازی اوقات فراغت جوانان و نوجوانان و ترویج فرهنگ کار و تلاش و اشاعه تفکر بسیجی در جامعه است.
 
انتهای پیام /ع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.