عباس اسکندری مجری پروژه خط 7 مترو تهران در گفت و گو با خبرنگار
حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران ،در خصوص خط 7 مترو اظهار كرد: خط 7 دارای 28 کیلومتر تونل اصلی و 25 ایستگاه است که به روش مکانیزه به وسیله 2 دستگاه TBM حفر شده است.
وی افزود: حفاری فاز اول(خیابان نواب تا میدان صنعت) خط 7 به پايان رسيده است،افزود: این پروه به دلیل کمبود منابع مالی با مشکل مواجه بود که با تهميداتي كه
شهرداري انجام داد قرار شد در اين ماه کارها با قرار دادهاي جديد ازسر گرفته شود.اما همين عدم بودجه باعث شد تا راندمان كاري كاهش پيدا كند و پروژه طبق زمان بندي اوليه انجام نشود.
اسكندري تصريح كرد: خط 7 در فاز اول 18 كيلومتر با 18 ايستگاه طراحي شده كه در حال حاضر در مجموع 85درصد پیشرفت فیزیکی دارد و قرار است با 6 ايستگاه به بهره برداري برسد.
مجری پروژه خط 7 مترو تهران افزود: درمجموع خط 7 عمیق ترین خط مترو تهران است و عمق ایستگاههای آن بین 40 تا 45 متر خواهد بود و تقریبا از زیر تمام خطوط مترو رد خواهد شد.
وی ادامه داد: این خط با خط 6 در گیشا تقاطع چمران و نواب، با خط 6 در خیابان 17 شهریور، با خط 4 در دو ایستگاه خیابان مولوی و میدان انقلاب، با خط 2 در خیابان آذربایجان و با خط 1 در خیابان محمدیه، ایستگاههای تبادلی خواهد داشت.
مجري پروه خط 7 مترو تهران در پایان گفت: مشكل مترو، نقدينگي و بودجه است و هيچ مشكلي از نظر توان مهندسي و كار نداريم و اگر مسائل مالي برطرف شود، فراتر از تكليف توان كار وجود دارد.
انتهای پیام/