معاون شورای امنیت ملی روسیه اعلام کرد کشورهای حاشیه خلیج فارس باید قدردان "بشار اسد" باشند که توانست جلوی پیشروی گروه تروریستی داعش را بگیرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از ایتارتاس؛ "یوگنی لوکیانوف،" معاون شورای امنیت ملی روسیه روز چهارشنبه اعلام کرد کشورهای حاشیه خلیج فارس باید قدردان "بشار اسد،" رئیس جمهور سوریه باشند که توانست جلوی پیشروی گروه تروریستی داعش را بگیرد.

لوکیانوف گفت: من معتقدم که کشورهای این منطقه از جمله عربستان سعودی، کشورهای حاشیه خلیج فارس و بسیاری از دیگر کشورها باید قدردان بشار اسد باشند.

وی افزود : سوریه آخرین مرز امنیت این کشورها است و در صورتی که حکومت اسد سقوط کند، پس از آن هدف بعدی داعش، عربستان سعودی و کشورهای حوزه خلیج فارس خواهد بود.

لوکیانوف تاکید کرد در حال حاضر حدود پنج هزار تبعه عربستان سعودی در داعش عضویت دارند.

این مقام دولت روسیه خاطرنشان کرد: فکر می کنید زمانی که مرحله فعال درگیری در آنجا (سوریه) خاتمه بیابد، آنها (داعشی ها) به کجا خواهند رفت؟ 

وی افزود بازگشت تروریست‌های داعش از مناطق درگیری نیز برای روسیه به یک معضل تبدیل شده است.

لوکیانوف یادآوری کرد: هیچ کشوری نیست که از فعالیت های تروریستی در امان باشد.

این مقام دولت روسیه همچنین خاطرنشان کرد داعش با دیگر گروه‌های تروریستی فرق می‌کند چون این گروه تروریستی نه فقط حملات تروریستی انجام می دهد بلکه مناطقی را به تصرف خود در آورده و حکومت و دادگاه برای خود تشکیل می دهد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار