وزیر امور خارجه فرانسه روز چهارشنبه گفت اظهارات مقامات ایرانی به سود موافقتنامه ای بین المللی درباره برنامه هسته ای این کشور نیست.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری رویترز، فابیوس در کنفرانس خبری مشترک با عادل الجبیر وزیر امور خارجه عربستان سعودی با اشاره به اظهارات شب گذشته مقام معظم رهبری تصریح کرد: فرانسه خواستار یک موافقتنامه است اما این موافقتنامه باید محکم و خوب باشد و نه موافقتنامه ای بد.
وی گفت: به نظر نمی رسد برخی اظهارات که مطرح می شود به سود این روند باشد. فرانسه بار دیگر تاکید می کند خواستار موافقتنامه ای محکم است اما درعین حال باید بر قاطعیت مواضع این کشور تاکید کند.
فابیوس یهودی همچنین به محدودیت ها برای ظرفیت غنی سازی اورانیوم و تحقیق ایران ، سیستم های راستی آزمایی شدید ازجمله برای مراکز و تاسیسات نظامی و بازگشت فوری تحریم ها در صورت خودداری تهران از عمل کردن به تعهداتش به عنوان بخش هایی مهم از یک موافقتنامه اشاره کرد.
فرانسه یکی از سرسختانه ترین مواضع را درقبال ایران درپیش گرفته است و با جدیت در تلاش است با اعمال محدودیت های شدید علیه این کشور ، از دستیابی تهران به توانایی ساخت سلاح هسته ای جلوگیری شود.
اسرائیل و کشورهای عربی خلیج (فارس) با انتقاد از موافقتنامه در حال شکل گیری درباره برنامه هسته ای ایران می گویند این موافقتنامه برای جلوگیری از دستیابی تهران به توانایی ساخت بمب هسته ای کافی نیست.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار