اندک اندک جمع مستان میرسد؛
اندک اندک جمع مستان میرسد؛
به گزارش خبرنگار اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران، چند وقتی است شبکههای اجتماعی در کنار فعالیت اصلی خودشان یعنی همان ایجاد
ارتباطهای اجتماعی، جایگاه خاصی در انعکاس اخبار در بین کاربران فضای مجازی
پیدا کردهاند؛ تا جایی که حالا به یک رسانه تبدیل شدهاند و بسیاری از مسئولین
خیلی زود به کاربریهای گسترده این فضا پی بردند.
آنها این فضا را برای در
میان گذاشتن موضوعات مرتبط با مردم، نظر سنجیها و یا حتی گزارش کار مناسب
دیده و حضور خود را در این گونه شبکههای اجتماعی بیشتر کردند. البته این حرکت مسئولین به
دلیل ارتباط مستقیم با عامه مردم باعث شده تا کاربران هم
عضویت مسئولین در شبکههای اجتماعی را به فال نیک گرفته و بی واسطه با آنها ارتباط
بگیرند.
مسئولینی که شروع به استفاده از این شبکه ها کرده اند به چهار دسته تقسیم می شوند.
گروه اول؛ آنهایی که در صدد هستند از این فضا استفاده کنند و گزارش کاری مستقیم از فعالیت هایشان را در اختیار مردم بگذارند.
گروه دوم؛ آنهایی که می خواهند با مردم رو در رو و مستقیم و بدون واسطه حرف بزنند.
گروه سوم؛ آنهایی که می خواهند از تکنولوژی و رسانه عقب نمانند و در آخر بعضی ها که نیامده تب لایک گرفته اند و از حالا اقداماتی انتخاباتی را شروع کرده اند و پست هایی در شبکه های اجتماعی قرار می دهند که تعداد بازدیدشان شاید امتیازشان را برای دوره بعدی رقم بزند.
البته در کنار این چهار گروه یک گروه دیگر هم هست که احتمالا جز خودشان کسی نمیداند چرا این فضا را برای حضور در سایر رسانهها ترجیح دادهاند. این افراد حضور خود را در شبکههای اجتماعی اعلام کردهاند ولی نه پستی دارند نه کامنتی و یا پست و کامنتهایی که هیچ ارتباطی با فعالیتشان ندارد.
اما همه اینها یک طرف قضیه است در طرف دیگر این ماجرا،ذهن پر از سوال کاربران است که این همه پست متفاوت مسئولین که گاها پشیمان می شوند و پاکشان هم میکنند کار خودشان است؟
این کاربران هستند که گاها با پست جنجالی یک مسئول تا ساعتها در کامنت ها به درگیری متنی مشغول هستند و برای تحلیل و رد و قبول پست آن مسئول با هم بحث می کنند؛ در حالی که به نظر می آید صاحب پست ها حتی نگاهی کوتاه هم به نظر مردم در مورد پستهایش نمی اندازد.
حالا شاید این سوال یکی از شما هم باشد سیاسیون چه مقدار برای فضای مجازی وقت می گذارند و آیا این صفحات واقعا توسط خود مسئول مربوطه اداره می شود؟
دیده شده که برخی از مسئولین با پستهایی حساب شده که بعضا به قشر و یا سنین خاصی هم رجوع می کند آنقدر دقیق رد لایک های کاربران را میزنند که کاربران حرفه ای در فضای مجازی هم نمی توانند اینطور توجه کلیک های مردم را به خودشان جلب کنند. البته منظور این نیست که صرفا مسئولین باید پست بگذارند و نه گروه پشت سرشان.
حال ما درخواستی از مسئولین حاضر در شبکه های مجازی داریم؛ آقا یا خانم مسئول لطفا کمی بیشتر برای پیج هایتان وقت بگذارید! با این کار هم کمی در وب گردی متبحرتر می شوید و هم شاید بتوانید جواب یکی از کسانی که با لایک پستتان شما را تایید کرده است را بدهید. لطفا کمی بیشتر برای پیج هایتان وقت بگذارید.
شما هم اگر اهلش هستید و ارتباط مستقیم با مسئولین برایتان مهم است می توانید از شبکه های اجتماعی برای ارتباط با تعداد زیادی از آنها استفاده کنید و آنها را دنبال کنید.