شرکت «آلماز - آنتی» روسیه که بزرگترین تولید کننده تجهیزات دفاعی در این کشور شمرده می شود اعلام کرد این شرکت و «مرکز همکاری های فناوری و نوآوری» ایران موافقت‌نامه ای را با موضوع تقویت همکاری های صنعتی و تولیدی امضا کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران؛ به نقل از اسپوتنیک، شرکت «آلماز - آنتی» روسیه که بزرگترین تولید کننده تجهیزات دفاعی در این کشور شمرده می شود اعلام کرد این شرکت و «مرکز همکاری های فناوری و نوآوری» ایران روز پنجشنبه موافقتنامه ای را با موضوع تقویت همکاری های صنعتی و تولیدی امضا کردند.
«الکساندر ودروف» معاون مدیر کل «آلماز - آنتی» در این باره گفت دو طرف در خصوص ارتقای ارائه تولیدات غیر نظامی روسیه در بازار ایران توافق کردند. 
وی افزود در نخستین گام، ما قصد داریم به تبادل اطلاعات بپردازیم و نشست های مشترکی را میان شرکت های صنعتی روسیه و ایران با مشتریان بالقوه آنها سازماندهی کنیم.
وی افزود ایران در خصوص استفاده از فناوری های خلاقانه روسیه در محصولات صنعتی و مدیریت فرودگاهی خود ابراز امیدواری کرده است.
شرکت «آلماز - آنتی» که در سال 2002 تاسیس شد، از طریق «روسو بورون اکسپورت» صادر کننده دولتی تسلیحات روسیه، محصولات خود را در اختیار مشتریان خارجی قرار می دهد. این شرکت همچنین به عنوان یک هویت مستقل، در همکاری های نظامی و فنی مشارکت می کند.
این شرکت، تولید کننده سامانه دفاع هوایی «اس - 300» است. در سال 2007، روسیه و ایران موافقتنامه ای را با موضوع ارائه پنج سامانه «اس -300» امضا کردند، اما این موافقتنامه به وسیله مسکو پس از آن به حالت توقف در آمد که شورای امنیت سازمان ملل، تهران را هدف تحریم تسلیحاتی قرار داد.
مسکو در ماه آوریل گذشته، منع ارائه سامانه های دفاعی به ایران را لغو کرد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار