معاون پژوهشی وزیر علوم گفت: فعالیت مناطق ویژه 5 گانه علم و فناوری با توجه به تصویب و ابلاغ آئین کار آغاز شد.

وحید احمدی معاون پژوهشی وزیر علوم تحقیقات و فناوری در گفتگو با خبرنگار دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران، گفت: بحث یک درصد از اعتبارات پژوهشی از سوی بعضی از دستگاه‌های اجرایی اولین مسئله‌ای بود که در جلسه 132 کمیسیون دائمی شورای عالی عتف مطرح شد که بحث اصلی در خصوص بعضی از دستگاه‌ها بود که متأسفانه براساس قانون تنها یک درصد اعتبارات هزینه‌ای برای آنها در نظر گرفته شده است و این در حالی است که میزان اعتبارات هزینه‌ای بسیاری از دستگاه‌های بزرگ بسیار اندک است.

وی افزود: بنابراین این دستگاه‌ها درخواست کردند که حداقل یک درصد از تملک و دارایی آنها گسترده‌تر شود و در نهایت مقرر شد که بر اساس قانون شورا ابلاغ و حمایت کامل از آن صورت  گیرد، البته این دستگاه‌ها درخواست حداقل سه درصد اعتبار برای دستیابی به سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری را داشتند که هم اعتبارات هزینه‌ای و هم تملک و دارایی را برای برنامه ششم مصوب کنند.

احمدی در ادامه به دومین موضوع این جلسه اشاره کرد و افزود: تصویب یک کمیته راهبری برای مناطق ویژه 5 گانه علم و فناوری دومین مبحث مطرح شده در این جلسه بود تا آئین کار و شیوه کار نیز تصویب شود، برای شروع آئین کار، این کمیته راهبری تصویب و ابلاغ شد.

وی در ادامه گفت: تصمیم‌گیری و انتخاب اعضای حقیقی کمیسیون علوم انسانی، معارف اسلامی و هنر در شورا آخرین مبحث مطرح شده بود، چنانچه 13 کمیسیون وجود دارد که 11 کمیسیون در شورا و یک کمیسیون هماهنگی و یک کمیته دائمی و در هر یک از 11 کمیسیون نیز تعدادی اعضای حقوقی و حقیقی وجود دارد.

احمدی تصریح کرد: البته به اعضای حقیقی فراخوانی بین دانشگاه و مراکز علمی و انجمن‌ها داده شده است و در سال گذشته نیز بر اساس یک فراخوان خواسته شده که پیشنهادات آنها اعلام شود و در نهایت این اسامی در کمیسیون مورد بررسی و تأیید قرار گرفت.





انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار