سخنگوی وزارت دفاع آمریکا از تحقیقات این کشور درباره حملات تروریستی روز گذشته خبر داد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از رادیو سوا، سرهنگ "استیو وارن،" سخنگوی وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) روز گذشته اعلام کرد واشینگتن درحال جمع آوری داده های اطلاعاتی درباره حملات تروریستی روز گذشته در کویت، تونس و فرانسه است.
وی همچنین تصریح کرد: هنوز زود است گفته شود آیا این حملات بطور هماهنگ انجام شده و یا بطور تصادفی در یک روز رخ داده است. استیو وارن اعلام کرد دستگاه های اطلاعاتی آمریکا در حال بررسی این موضوع هستند.

همچنین "جی جانسون،" وزیر امنیت داخلی آمریکا در بیانیه ای از دستگاه های امنیتی این کشور خواست پیش از تعطیلی چهارم ژوئیه که مصادف با روز استقلال آمریکاست هشیاری و آمادگی خود را حفظ کنند. وی همچنین از شهروندان خواست در فصل تابستان در جشن ها و مناسبت های عمومی با احتیاط کامل حاضر شوند.

روز گذشته سه حمله تروریستی در تونس، کویت و فرانسه رخ داد. در حمله مسلحانه به هتلی در شهر توریستی سوسه تونس دست کم 37 نفر کشته شدند که تعدادی از آنها گردشگران اروپایی بودند. همچنین در حمله تروریستی به مسجد شیعیان در کویت27 نفر شهید و 227 نفر زخمی شدند. در حمله تروریستی به یک کارخانه تأسیسات گاز در جنوب شرقی فرانسه نیز دست کم یک نفر کشته و شماری زخمی شدند. افرادی ناشناس روز گذشته با کوبیدن یک خودرو به ساختمان تأسیسات گاز در شمال منطقه ایرز در استان "رون آلپ" فرانسه موجب وقوع چندین انفجار مهیب شدند. شاهدان عینی اعلام کردند در محوطه این کارخانه جسد یک نفر پیدا شد که سر وی از تنش جدا شده بود.

گفته می شود مهاجمان حمله فرانسه پرچم داعش را با خود به همراه داشتند. همچنین پس از حملات کویت و تونس داعش مسئولیت آنها را برعهده گرفت.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار