رئیس کمیته زمین خواری مجلس شورای اسلامی از تغییر کاربری جزیره آشورا ده به یک مکان گردشگری خبر داد.

سید محمد حسین میرمحمدی نماینده مردم خوانسار و گلپایگان در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران با اشاره به جلسه بررسی تغییر کاربری جزیره آشورا ده به یک مکان گردشگری گفت: در این جلسه مقرر شد با رعایت سه اصل جزیره آشورا ده به یک مکان گردشگری اندک تبدیل شود.

وی با اشاره به سه خطوط قرمز تعیین شده در تغییر کاربری آشورا ده به یک مکان گردشگری افزود: مقرر شد طبق مقررات کنوانسیون رامسر، عدم واگذاری عرضه و اعیان به غیر و عدم تغییر کاربری، آشوراده به یک محیط طبیعت گردی و اکوطبیعی تغییر کاربری دهد.

رئیس کمیته زمین خواری مجلس شورای اسلامی متذکر شد: از لحاظ تصمیمات کارگروه و کمیته مبارزه با زمین خواری مجلس، تغییرکاربری آشوراده به یک مکان گردشگری با رعایت خطوط قرمز تعیین شده بلامانع است.

عضو کمیسیون اصل 90 مجلس در ادامه با اشاره به دیدگاه مثبت رئیس جمهور مبنی بر تغییر کاربری آشورا ده به یک مکان گردشگری بیان داشت: به دلیل اینکه گروه‌های مردم نهاد در این موضوع دغدغه‌های عمده‌ای داشته‌اند کمیته مربوطه مجلس به این موضوع ورود کرده تا پس از تبیین چند خطوط قرمز، گردشگری در این مکان را بلامانع اعلام کند. 

میرمحمدی اظهار داشت: همچنین طبق تصمیمات جلسه مذکور مقرر شد این تصمیمات به صورت مکتوب صورت جلسه شده و به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ شود. 

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در ادامه با اشاره به مشکلات روستای زیارت و منطقه ناهارخوران استان گلستان تأکید کرد: متأسفانه ساخت‌ وسازهای غیرمجاز در روستای زیارت و منطقه ناهارخوران به شدت افزایش پیدا کرده است که در این دو سال اخیر استانداری گلستان ورود جدی به این موضوع داشته است.

رئیس کمیته زمین خواری مجلس در ادامه بیان داشت: همچنین در رابطه با این منطقه مقرر شد تا براساس بررسی اطلاعات مهندسین مشاور در منطقه ظرف سه ماه اخیر و با همکاری استانداری تمام موقعیت‌های زیست محیطی در این منطقه شناسایی شده تا نسبت به ساخت‌وسازهایی که در حریم راه، رودخانه و جنگل انجام می‌شود یک راهکار و نسبت به دیگر تصرفات با عناوین گردشگری راهکارهای دیگر ارائه شود و پس از جمع‌بندی‌های صورت گرفته برخوردها نسبت به اقدامات تعیین شود. 

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار