در حادثه‌اي تلخ و ناگوار روز گذشته فریدون علی‌اکبری قهرمان پاورليفتينگ جهان، كه در رشته‌های مچ‌اندازی، بدن‌سازی و قويترين مردان نيز عناوين بسياری در لرستان و كشور كسب كرده بود، بر اثر غرق شدن در آب استخر درگذشت.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران از لرستان؛ وی روز گذشته در حال پمپاژ آب برای زمین‌های کشاورزی در معادن گنجه جاپلق اليگودرز بود كه در استخری به عمق 7 متر غرق شد و به سن 25 سالگی دار فانی را وداع گفت.

جسد مرحوم علي‌اكبري با تلاش امدادگران جمعیت هلال‌ احمر و تلاش غواصان سازمان آتش‌نشانی الیگودرز از آب بیرون کشیده شد و به سردخانه انتقال يافت.

مرحوم فريدون علي‌اكبری متولد 1369 و دارای مدرك تحصيلی مهندسی مكانيك بود و اخيراً در مقطع كارشناسی ارشد رشته تربيت بدنی نيز پذيرفته شده بود.
وي از سال 1384 به رشته بدن‌سازی روی آورد و از سال 85 در مچ‌اندازي نيز فعاليت نمود و در وزن 75 کیلو‌گرم مسابقات مچ‌اندازی استان و کشور قهرمان شد.

فريدون علي‌اكبري از سال 89 به بعد وارد رشته پاورليفتينگ شد. سال‌هاي 90 تا 93 در مسابقات "دد لیفت" نفر برتر كشور شد ولی به خاطر مشكلات مالی نتوانست در مسابقات جهانی شرکت کند، اما در مسابقات جهاني گرجستان كه دي‌ماه 1392 با شركت 16 كشور برگزار شد در وزن 93 کیلوگرم مقام اول را به دست آورد و قهرمان جهان شد.

وی چند دوره نيز در مسابقات قوی‌ترین مردان استان لرستان و غرب کشور حضور يافت و عناوين بسياري نيز كسب كرد.

پيكر اين قهرمان لرستانی امروز از مقابل منزل ان مرحوم واقع درالیگودرز كوی كاظم‌آباد، ابتدای خيابان فداييان اسلام به سمت آرامستان كوی تيرانی تشييع و به خاك سپرده مي‌شود.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.