علاوه بر گرمای بی سابقه ی چند روز گذشته ، ریزگردها نیز مدتیست مهمان ریگانی ها شده اند.

 به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران از کرمان؛ ریزگردها وگرمای شدید در ریگان ، از ابتدای صبح امروز نفس کشیدن را برای مردم این شهرستان مشکل کرد.

گرمای بالای 50 درجه سانتیگراد ، در شهرستان ریگان که به "خرما پزان" مشهور است ، این روزها اکثر اهالی این شهرستان را خانه نشین کرده ، این در حالیست که ریزگردها و بروز مشکلات تنفسی نیز بر این مشکلات افزوده است.

گرمای سوزان که از ابتدای صبح در شهرستان ریگان همراه با هوای شرجی آغاز می شود تا غروب آفتاب ادامه دارد ، اندازه ی این گرما به حدیست که شبهای این شهرستان کویری هم گرم است.

دمای هوا در حاشیه شهرستان در روستاهایی مانند: دهرضا ، ملک آباد ، شیر آباد و روستاهای حاشیه کویر به بالای 50 درجه ی سانتیگراد می رسد که این امر ساکنان این اهالی را با مشکلاتی مواجه کرده است .

ریزگردها نیز در حاشیه کویر از شدت بیشتری برخوردارند .

گرمای بیش از حد این شهرستان سبب شده نخلهای خرما ، این گرما را تحمل نکنند و رنگ خوشه های خرما زودتر از همیشه به قرمزی بگراید.

فرماندار ریگان در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگارانِ کرمان ، گفت: خشکسالی های پی در پی سبب از بین رفتن پوشش گیاهی و به دنبال آن گرمای بی سابقه و ایجاد ریزگردها در شهرستان ریگان شده است.

امین باقری افزود: ایجاد کمربند سبز در حاشیه و نهالکاری در این شهرستان کویری می تواند از شدت گرما و ریزگردها بکاهد.

وی تأکید کرد: برای جلوگیری از ریزگردها در این شهرستان به اعتبارات ملی نیازمندیم که مسئولان استانی و کشوری باید در این زمینه چاره اندیشی کنند.

شهرستان ریگان یکی از شهرستانهای کویری استان کرمان است که همه ساله مورد هجوم شنهای روان ، طوفانهای شدید شن و اخیراً ریزگردها قرار گرفته است.

گزارش از: موسی ملاییان

انتهای پیام/س

برچسب ها: گرما ، ریزگرد ، ریگان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.