به گزارش خبرنگار دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران، محمود واعظی با بیان اینکه وزارت ارتباطات و دولت، اینترنت را به مردم واگذار نمی کنند، گفت: هم اکنون تعداد زیادی از شرکتها مانند شرکت مخابرات و 11 شرکت پاپ اینترنت (ارائه دهنده خدمات اینترنت پر سرعت) را در اختیار مردم قرار می دهند.
وزیر ارتباطات با تاکید بر اینکه مسئولیت نظارت بر شرکت های خصوصی بر عهده سازمان تنظیم مقررات وزارت ارتباطات است، گفت: این سازمان بر حسن اجرای قراردادی که بین این شرکت ها و مردم وضع می شود، نظارت می کند.
وی راه ارتباطی مردم با این سازمان را شماره تماس 195 دانست و گفت: این خط تلفن برای برقراری پل ارتباطی بین مردم و وزارت ارتباطات دائر شده تا مردم مشکلات کم فروشی در سرعت و پهنای بند را اطلاع دهند.
واعظی افزود: اپراتورها با یادداشت نام شرکت و نوع قرارداد افراد، مشکل را اطلاع داده و پیگیری می کنند.
وی با بیان اینکه یکی از شرکت های متخلف پاپ را بسته ایم، تصریح کرد: برخی از شرکت ها به کم فروشی پرداخته و این شامل همه شرکت ها نمی شود، لذا به این شرکت های متخلف تذکر داده و تاکنون چند بار آنها را جریمه کرده ایم.
واعظی با تاکید بر اینکه از سال گذشته هیچ گونه تغییری در تعرفه خطوط تلفن همراه و ثابت نداشته ایم، گفت: آخرین تغییر تعرفه در ارتباط با هم کد سازی در استان ها بوده است.
وزیر ارتباطات با اشاره به اصلاح زون بندی های فراوان گذشته، گفت: هم کدسازی را در سراسر کشور اجرا کرده و هم اکنون زمانی که مردم در یک استان با هم تماس می گیرند، دقیقه ای 30 ریال هزینه و اگرخارج از استان تماس بگیرند 330 ریال هزینه پرداخت می کنند، لذا ما هیچ گونه گرانی و افزایش تعرفه نداشتیم.
منبع خانه ملت
پایان پیام/