رییس کانون سردفتران و دفتریاران کشور گفت: جلوگیری از معاملات معارض از شاخصه اصلی قانون جدید پیش‌فروش ساختمان محسوب می‌شود که از صبح امروز به مناسبت هفته قوه قضاییه اجرایی شد.

فوری *** جلوگیری از معاملات معارض شاخصه قانون جدید پیش‌فروش ساختمانمحمدرضا دشتی اردکانی، رئیس کانون سردفتران و دفتریاران در گفت‌وگو با خبرنگار  حوزه حقوقی قضائی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به اجرایی شدن قانون از صبح امروز اظهار کرد:‌ قانون پیش‌فروش ساختمان در سال 89 تصویب، در سال 93 از سوی هیئت وزیران ابلاغ شد که امروز به مناسبت آغاز هفته قوه قضاییه به اجرا درآمد.

وی افزود: فرم تنظیم پیش‌فروش ساختمان در سامانه الکترونیک بارگذاری شده است و افراد با مراجعه به دفاتر اسناد رسمی می‌توانند از مزایای قانون جدید بهره‌مند شوند.

رییس کانون سردفتران و دفتریاران با اشاره به مزایای قانون جدید تصریح کرد: قانون جدید و فرم بارگذاری شده در دفتر اسناد رسمی مانع فروش یک واحد ساختمانی به چند شخص حقیقی می‌شود که تا پیش از این مشکل اصلی و پیش‌فروش واحدهای ساختمانی بود.

دشتی‌اردکانی با اشاره به مجازات عدم اجرای قانون جدید تأکید کرد: 91 روز تا یک سال حبس مجازات در نظر گرفته شده برای افرادی است که قانون جدید را رعایت نمی‌کنند.

رییس کانون سردفتران و دفتریاران در ادامه بیان کرد: جلوگیری از معاملات معارض از شاخصه‌ اصلی و برتر قانون جدید محسوب می‌شود.

وی با اشاره به وظایف تعریف شده برای شهرداری عنوان کرد: پیش‌فروش ساختمان بر اساس قانون جدید منوط به پی‌ریزی ساختمان و صدور پروانه ساخت از سوی شهرداری است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار