رئیس دستگاه قضایی گفت: برای رسیدگی به پرونده‌های قضایی 4000 قاضی تا پایان سال 94 به دستگاه قضا اضافه می‌شوند.

15 میلیون پرونده وارد دستگاه قضا شده است/ تا رسیدن به اهداف ترسیمی فاصله داریم

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی حوزه سیاسی باشگاه خبرنگاران  آیت‌الله آملی‌لاریجانی در حاشیه مراسم تجدید میثاق با آرمان‌های انقلاب اسلامی گفت: همکاران ما در دستگاه قضایی تلاش بسیار زیادی برای رسیدگی به پرونده‌ها انجام می‌دهند و امروز تقریباً بیش از تعداد پرونده‌های وارده، پرونده‌های رسیدگی شده داریم.

وی با اشاره به اینکه افزایش نظارت‌ها در دستگاه قضا که باعث سیر تکاملی این قوه گردیده و با اشاره به اصل 156 قانون اساسی یادآور شد: علاوه بر رسیدگی به منازعات و احیای حقوق عامه و پیشگیری از وقوع جرم و نظارت و بازرسی نسبت به دستگاه اجرایی اقداماتی است که انجام شده که این مسائل سراسر از بحث حل و فصل خصومات است.

رئیس قوه قضاییه با اشاره به سخنان مهم امام خمینی (ره) درباره اهمیت دستگاه قضایی و با اشاره به نقش شهید بهشتی در شکل‌گیری و تکامل قوه قضاییه یادآور شد: ما مسیر بسیار خوبی را طی کردیم اما تا رسیدن به اهداف ترسیمی فاصله داریم.

آیت‌الله آملی‌لاریجانی با بیان لزوم اهمیت اعتماد مردم به دستگاه قضایی اظهار داشت: ملت ایران بدانند که اگر کسی حقش ضایع شده، می‌تواند در دستگاه قضایی به حق خود برسد و امروز قریب به 15 میلیون پرونده در بخش‌های مختلف وارد دستگاه قضایی شده که هرچند از سویی امکان دارد موجب دغدغه شود از سوی دیگر نشان می‌دهد که مردم به دستگاه قضایی اعتماد دارند.

وی در پایان خاطراشنان کرد: برای رسیدگی به پرونده‌های دستگاه قضایی 4000 قاضی تا پایان سال 94 به قوه قضاییه اضافه خواهند شد.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۲ ۰۶ تير ۱۳۹۴
یه فکری هم به حال حقوق کارمندا هم بکنین با این همه پرونده. تازه حقوق ها هم سر وقت داده نمیشه. افزایش 14 درصدی هم هنوز اعمال نشده
آخرین اخبار