یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس معتقد است؛ سر بزنگاه‌ توافق هسته‌ای، مسائل به علت حجیم بودن تحریم‌های آمریکا علیه ایران گره می‌خورد.

احمد بخشایش اردستانی نماینده مردم اردستان در گفتگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران در رابطه با تحلیل خود از بزنگاه‌ توافق هسته‌ای گفت: این دور از مذاکرات حساس بوده و دشواری‌های خاص خود را دارد. 

وی با بیان اینکه بدون شک آمریکایی‌ها در مذاکرات به منافع خود می‌اندیشند، افزود: طرفین مذاکره کننده تا آخرین لحظات ضرب‌الاجل توافق، همواره به دنبال این هستند تا امتیازات بیشتری در مذاکرات کسب کنند. 

بخشایش با تاکید بر اینکه طرفین برای رسیدن به نتیجه نهایی تلاش می‌کنند، تصریح کرد: معتقدم این توافق امکان‌پذیر خواهد شد اما برخی اوقات بر سر بزنگاه‌ها کارها در مراحلی سخت شده و حساسیت آن بالا می‌رود. 

وی بیان داشت: معتقدم توافق نهایی به احتمال زیاد تا دهم تیر ماه انجام خواهد شد اما در صورت تمدید نیز بیش از دو ماه یعنی شهریور ماه، طول نخواهد کشید. 

بخشایش در ادامه با اشاره به اظهارات مذاکره کننده ارشد ایرانی مبنی بر اینکه تغیر مواضع طرف غربی بعد از بیانه لوزان کار را سخت کرد، گفت: گاهی اوقات طرف مقابل دبه می‌کند و به دنبال طرح بلوف جدید است تا از این طریق امتیازات بیشتری دریافت کند اما تیم مذاکره کننده ما با هوشیاری همه جوانب را بررسی می کنند. 

انتهای پیام/
برچسب ها: توافق ، مذاکرات ، بخشایش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار