پارلمان يونان شب گذشته طرحی را تصويب کرد که به واسطه آن مردم این کشور درباره مفاد توافق دریافت بسته نجات مالی، نظر خود را اعلام خواهند کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران؛ به نقل از پرس تی وی، پارلمان يونان شب گذشته طرح برگزاری همه‌پرسی را تصويب کرد که به واسطه آن مردم این کشور درباره مفاد توافق دریافت بسته نجات مالی، نظر خود را اعلام خواهند کرد.
الکساندر سيپراس، نخست‌وزير يونان روز گذشته اعلام کرد درباره نتايج مذاکرات با طلبکاران بين‌المللی اين کشور که در بروکسل انجام شد اعلام همه‌پرسي خواهد کرد.
از کل 300 نماينده حاضر در پارلمان، 178 نفر به اين همه پرسي که در يکشنبه پنجم ژوئيه (18 تیر) برگزار خواهد شد راي مثبت دادند .
طرفهاي وام دهنده به يونان شامل صندوق بين المللي پول، اتحاديه اروپا و بانک مرکزي اروپا براي جلوگيري از ناتواني اين کشور براي بازپرداخت بدهي هاي خود بسته هاي نجات مالي در اختيار آن قرار مي دهند اما اين گروه ارائه اين بسته ها را به اجراي برنامه هاي اصلاح اقتصادي در يونان مشروط کرده است. 
پيشتر وزير کشور يونان از همه احزاب سياسي اين کشور خواسته بود از تصميم دولت براي برگزاري همه پرسي در مورد مفاد توافق اعطاي بسته نجات مالي به اين کشور حمايت کنند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار