یک سرباز سعودی در حملات نیروهای یمنی کشته شد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از الحیات، در حملات توپخانه ای روز گذشته نیروهای یمنی به مناطق مرزی عربستان، یک سرباز گارد مرزی این کشور کشته و یک نفر زخمی شد.

خبرگزاری رسمی عربستان به نقل از سخنگوی امنیتی وزارت کشور اعلام کرد: ساعت 9 صبح روز شنبه منطقه حرث در استان جازان مورد حملات توپخانه ای گروه های یمنی قرار گرفت که منجر به کشته شدن "فیصل محمد بالقاسم" و زخمی شدن یکی از همکارانش شد.

از سوی دیگر، خبرگزاری "د.پ.آ" آلمان گزارش داد بر اثر انفجار یک بمب نزدیک مسجدی در صنعا، پایتخت یمن 4 نفر زخمی شدند. ساکنان محلی اعلام کردند این بمب نزدیک مسجد "وزیر" در بازار "عنقاد" در صنعا منفجر شد. همچنین این خبرگزاری در خبر دیگری از یمن گزارش داد جنگنده های ائتلاف سعودی روز گذشته پایگاه های انصارالله و نیروهای هوادار علی عبدالله صالح، رئیس جمهور سابق یمن را در لشکر دو گارد ریاست جمهوری در شهر تعز در مرکز یمن بمباران کردند. این خبرگزاری به نقل از برخی منابع گزارش داد بر اثر این بمباران انفجارهای شدیدی بوقوع پیوست و دود شدیدی منطقه را فرا گرفت. این حملات درحالی رخ می دهد که درگیری های شدیدی نیز در محوطه استراتژیک کوه جره در شمال تعز میان شبه نظامیان هوادار منصور هادی و نیروهای انصارالله جریان دارد. یک منبع امنیتی در گفتگو با خبرگزاری آلمان اعلام کرد 7 نفر از نیروهای انصارالله  در درگیری های کوه جره شهید و 10 نفر زخمی شدند. از نیروهای هوادار منصور هادی نیز یک نفر کشته شد.

در خبری دیگر از یمن، خبرگزاری رویترز به نقل از شاهدان عینی اعلام کرد نیروهای انصارالله روز گذشته موشک هایی به مخازن نفت پالایشگاه عدن شلیک کردند که منجر به وقوع آتش سوزی شدیدی شد. این خبرگزاری اعلام کرد در درگیری های انصارالله و مسلحان محلی طرفدار عربستان نزدیک عدن 14 نفر کشته شدند.

برخی منابع ماه آوریل (فروردین ماه) اعلام کرده بودند پالایشگاه عدن که روزانه 150 هزار بشکه نفت تولید می کند به سبب خشونت ها کار خود را متوقف کرده است.


انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار