معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه خوارزمی گفت: با همفکری اعضای هیئت علمی منشور اخلاقی در زمینه‌های آموزشی و پژوهشی برای پایبندی سازمان‌ها به مسائل اخلاقی تدوین می‌شود.

جعفر کیوانی معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه خوارزمی در گفتگو با خبرنگار دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران اظهار کرد: دانشگاه خوارزمی با تهیه و تدوین منشور اخلاقی در زمینه‌های آموزشی و پژوهشی با همفکری اعضای هیئت علمی در نظر دارد، سازمان‌ها را به مسائل اخلاقی پایبند کند. 

وی در ادامه افزود: تمامی سازمان‌ها و ارگان‌ها منشور اخلاقی را تهیه می کنند و همه افراد سازمان ملزم به رعایت آن هستند. 

کیوانی خاطر نشان کرد: برای از بین رفتن شبهه‌هایی در خصوص فعالیت‌های علمی و پژوهشی ضوابط اخلاقی در شان اعضای هیئت علمی و اساتید دانشگاهی در حال تدوین است.

وی در این خصوص تاکید کرد: بعد از اتمام تدوین این منشور اخلاقی تمام اعضای هیئت علمی باید به آن پایبند باشند. 

معاون دانشجویی دانشگاه خوارزمی تصریح کرد: در کشور ما گاهی برای پایان نامه‌ها، مقاله نویسی و رساله نویسی جریان‌هایی اتفاق افتاده و فعال شده‌اند که خارج از روال فعالیت‌های علمی هستند که انجام می‌دهند. 

وی در پایان عنوان کرد: این مساله منجر به ایجاد شبه‌هایی در خصوص فعالیت های علمی و پژوهشی و آموزشی اعضای هیئت علمی شده است و این منشور اخلاقی مبنای تمام فعالیت‌های حرفه‌ای و علمی اساتید خواهد بود. 

لازم به ذکر است، منشور اخلاقی مجموعه راه‌حل‌های است که عملکرد و اقدامات صحیح کارکنان سازمان را به صورتی واضح و شفاف معین نموده و معیارهایی برای تصمیم گیری و انتخاب در اختیار آنان قرار می‌دهد منشور اخلاقیات سازمان اجرای امور سازمان را تسهیل و تصحیح کرده و بررسی و ارزیابی آن‌ها را از سوی نمایندگان مردم و سیاستمداران بصورتی معینی امکان پذیر می‌سازد. 

در پایان گفتنی است،  منشورهای اخلاقی در بسیاری از سازمان‌ها در سراسر جهان مورد استفاده قرار می‌گیرند، و از جمله سازمان‌هایی هستند که سازمان‌ها می توانند از طریق آن‌ها آرمان و اهداف اخلاقی خود را محقق سازند. 



انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار