خبرنگار شبکه العالم گزارش داد اظهارات وزیر خارجه فرانسه در مذاکرات هسته‌ای، نشان از میزان فشارهای رژیم صهیونیستی بر فرانسه دارد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران؛ خبرنگار شبکه تلویزیونی العالم گزارش داد: اظهارات: لوران فابیوس" در مذاکرات هسته ای میان  ایران و گروه 1+5  نشان از میزان فشارهای رژیم صهیونیستی بر فرانسه دارد تا در مراحل پایانی این مذاکرات کارشکنی کند.

"سعید حسن" در گزارشی گفت: دومین نشست مذاکرات هسته ای " محمد جواد ظریف،" وزیر امور خارجه ایران، با "جان کری" همتای آمریکایی وی، با تاکید بر غلبه یافتن بر نقاط اختلافی باقیمانده و دستیابی به توافقی جامع، در وین پایان یافت.

این نشست پس از دیدارهای ظریف با جان کری وزیر امور خارجه آمریکا و لوران فابیوس وزیر خارجه فرانسه پایان یافت.

این در حالی است که فابیوس درباره شرط های غیر موجود در بیانیه لوزان سخن گفته بود و بر سه شرایط فرانسه که در دستیابی به توافق مانع ایجاد می کند، تاکید کرد.

وی خاطر نشان کرد: همچنان مذاکره کنندگان در وین قبل از رسیدن به توافق نهایی و جامع درباره برنامه هسته ای تهران کار سختی پیش رو دارند.

لوران فابیوس وزیر امور خارجه فرانسه توافق با ایران را به سه شرط ممکن می‌داند؛ نخست توافقی که دسترسی به تاسیسات نظامی ایران در آن ممکن باشد؛ دوم تحقیق و توسعه ایران برای مدت طولانی محدود شود و سوم در صورت پایبند نبودن ایران به تعهداتش، قطعنامه‌های تحریمی شورای امنیت سازمان ملل به طور خودکار علیه این کشور اعمال شود.
خبرنگار این شبکه در ادامه این گزارش افزود: به نظر می رسد این موضع فرانسه ادامه روش تندرویانه فرانسه یا بخشی از راهبردهای مذاکره غربی ها است؛ اما ناظران بر این باورند که اظهارات فابیوس نشان از قراردادهای نظامی و اقتصادی دارد که اخیرا با عربستان سعودی و به منظور کارشکنی در دستیابی به توافق هسته ای با ایران امضا رسانده است.

خبرنگار این شبکه افزود: اظهارات فابیوس نشان از میزان فشارهای رژیم اسرائیل بر فرانسه دارد؛ زیرا اسرائیل در مراحل پایانی مذاکرات تلاش های خود را به کار بسته تا در این امر کارشکنی کند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار