رییس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت : در زمینه مصرف قلیان، فقط برخورد و ممنوعیت جواب نمی دهد بلکه باید با آموزش و فرهنگسازی ، اطلاعات افراد جامعه را افزایش داد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران از اصفهان، اصغری در نشست خبری خود پیرامون روز جهانی مبارزه با مواد مخدر، گفت : متاسفانه در چند سال اخیر استفاده از قلیان افزایش یافته که به نظر ما، تنها راه چاره آن آموزش و افزایش اطلاعات مردم است و فقط برخورد جواب نمی دهد.

وی ادامه داد: اداره آموزش و پرورش و اداره ارشاد با همکاری دانشگاه علوم پزشکی، کمیته هایی را برای آموزش و فرهنگسازی پیرامون مصرف انواع موادمخدر از جمله قلیان تشکیل داده و سعی بر فراهم نمودن مواد آموزشی قابل فهم برای سنین مختلف را دارند. همچون نقاشی، فیلم کوتاه، انیمیشین، برپایی نمایشگاه و ...

اصغری با بیان اینکه مراکز ترک اعتیاد که فاقد مجوز بودند، تعطیل شدند، تصریح کرد: با توجه به نوع بیماری ناشی از مصرف انواع مواد مخدر، مراکزی اعم از بیمارستان های خورشید، فارابی و مدرس و مراکز ترک اعتیاد دولتی و خصوصی معتبر به بیماران اعتیاد به مواد مخدر، خدمات ارائه می دهند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در رابطه با درمان با متازون، اظهار کرد: بخشی از مصرف کنندگان مواد مخدر مبتلا به بیماری های روحی روانی ناشی از مصرف مواد مخدر هستند که اگر تحت درمان متازون نروند، ممکن است جامعه را دچار خطر بکنند.

وی عوارض متازون را کمتر از تریاک، هروئین، قرصهای اکس و هر ماده مخدر دیگر دانست و توضیح داد: که با توجه به نوع اعتیاد در کنار متازون، داروهای دیگر هم تجویز می شود.

دکتر اصغری با اشاره به اینکه سعی کردیم مراکز ترک اعتیاد را تخصصی تر کنیم، عنوان کرد: برای مراکز و بیماران، یک مسئول فنی(که پزشک یا روانپزشک است) یک روانشناس و یک پرستار در نظر گرفته شده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با بیان این مورد که 386 مرکز ترک اعتیاد داریم، گفت: درهر ماه بیش از 50 بازدید حضوری داریم و در بحث های نظارتی، افزایش بازآموزی(اجرای روش های جدید ترک اعتیاد)، ثبت نام افراد مراجعه کننده و موارد دیگر را مدنظر قرار می دهیم.

وی با عنوان این مطلب که متاسفانه با افزایش اعتیاد به الکل مواجه هستیم، خاطر نشان کرد: برای اولین بار در کشور دو تخت برای ترک اعتیاد به الکل در برخی مراکز قرار داده شده است.

اصغری درپایان با ابراز تاسف از افزایش اعتیاد بانوان، اعلام کرد: به مراکز ترک اعتیاد بیشتری برای بانوان نیاز هست، که از روانپزشکانی که در این زمینه ورود پیدا کنند، حمایت می کنیم.




انتهای پیام/ ا

برچسب ها: آموزش ، علوم ، اصفهان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.