فرماندار شهرستان ریگان گفت: قبوض هنگفت برق در این منطقه ی گرمسیری ، مشکلاتی از جمله افزایش روی آوردن افراد به برق غیر مجاز را برای شبکه برق شهرستان بوجود می آورد که باید در این زمینه چاره اندیشی شود.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران از کرمان ،هشدار / قبوض هنگفت برق ، روی آوردن افراد به برق غیرمجاز را افزایش می دهد شهرستان ریگان یکی از شهرستانهای کویری استان کرمان است که به دلیل شرایط آب وهوایی ، 8 ماه از سال گرم وسوزان می باشد.

در تابستان که دمای هوای این شهرستان به بالای 50 درجه می رسد ، به طبع روی آوردن اهالی شهرستان به سیستم های سرمایشی بیشتر می شود که این امر سبب افزایش تعرفه های قبوض برق می شود.

شرایط آب و هوایی شهرستان ریگان سبب شده که مردم از کولر آبی به کولر گازی روی بیاورند ، این درحالیست که قبوض برق شهرستان با شرایط آب و هوایی منطقه سازگاری ندارد و قبض هایی برای مردم صادر می شود که مردم توانایی پرداخت آن را ندارند.

تعرفه های برق در شهرستان های مجاور ریگان و مناطق جنوبی ، همانند مناطق گرمسیری کشور محسوب می شود ، این در حالی است که در ریگان اینگونه نیست.

با توجه به اینکه این شهرستان یکی از شهرستانهای محروم استان کرمان است ، می طلبد مسئولان ذیربط به یاری مردم محروم ریگان بیایند.

فرماندار ریگان در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگارانِ کرمان با اشاره به اینکه شهرستان ریگان یکی از شهرستانهای شرقی استان کرمانست که 8 ماه از سال دمای هوای آن بسیار گرم می باشد ، گفت: استفاده از سیستم های سرمایشی در این منطقه ی گرمسیری ، قبوض بالای برق را در پی دارد که مردم این مناطق توان پرداخت آن را ندارند.

امین باقری تأکید کرد: با توجه به شرایط آب و هوایی ریگان باید قبوض برق این شهرستان همانند دیگر شهرستانها محاسبه شود.

وی افزود: این درحالیست که هزینه ی برق شهرستانهایی از جمله ایرانشهر و شهرستانهای جنوبی استان کرمان که در مجاورت این شهرستان قرار دارند همانند مناطق گرمسیری محاسبه می شود.

فرماندار ریگان تصریح کرد: قبوض هنگفت برق در این منطقه ی گرمسیری ، مشکلاتی از جمله افزایش روی آوردن افراد به برق غیر مجاز را برای شبکه برق شهرستان بوجود می آورد که باید در این زمینه چاره اندیشی شود.

باقری خواستار حمایت جدی مسئولان از مردم کویری شهرستان ریگان شد.



گزارش: موسی ملاییان



انتهای پیام/ ا

برچسب ها: قبض ، برق ، کرمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.